سرویس: اردبیل
کد خبر: 79252
|
20:00 - 1397/09/18
نسخه چاپی

گزارش خبری؛

دغدغه‎های دانشجویی از سیاست تا هنر

دغدغه‎های دانشجویی از سیاست تا هنر
روز دانشجو فرصتی برای دیده شدن و شنیدن حرف های دانشجویی است تا در واقع آرمان های دانشجویی با زبان ها و سلیقه های مختلف از جمله سیاست، هنر حتی ورزش در جامعه بازخوانی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، دغدغه های دانشجویی همواره از جمله گفتمان های بحث برانگیز در جامعه بوده است بطوریکه یک سر بسیاری از مسائل و اتفاقات خوب و ناخوشایند رقم خورده در جامعه به دانشجو و تشکل های دانشجویی برمی گردد.

روز دانشجو فرصتی فراهم کرد تا تریبون ما در جمع دانشجویان و مسئولان تشکل های دانشجویی قرار داده شود تا ضمن شنیده شدن دغدغه های روز دانشجویی آرمان ها و رسالت های دانشجویی با زبان های مختلف از جمله سیاست، فرهنگ، هنر و حتی ورزش نیز بازخونی شود.

دانشجویان استعداد درخشان:

ارتقای رتبه دانشگاه اصلی استان/ دستگاه های اجرایی از توانمندی های نخبگان دانشجویی استفاده کنند

ابراهیم فیروزی از استعداد های درخشان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجوی نخبه شبانه روز در تلاش است تا با علم آموزی بتواند به تولید دانش دست پیدا کند و در این راه از همه امورات دنیوی، گردش، تفریح و استراحت نیز دست بر می دارد از مسئولین انتقاد کرد و گفت: حرف های زیادی در مجالس مختلف در خصوص حمایت از دانشجویان نخبه زده می شود ولی فاصله حرف های زده شده تا عمل خیلی زیاد است چراکه نگاه سیستمی در کشور برای دانشجویان نخبه و پژوهشگران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بین دانشگاه و نهاد های اجرایی شکاف وجود دارد تصریح کرد؛ هرچند در وضعیت فعلی توقع معجزه وجود نداردولی مسئولین استانی حداقل با با کمی حمایت و ابتکار از داشته های دانشجویان شاخص استان در حل معظلات استانی بهره مند شوند.

این دانشجوی اردبیلی به ساختار کشور های پیشرفته نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان استان با نگاهی به امر آموزش عالی در سایر کشورها می توانند با اولویت قراردادن آموزش و پژوهش دانشجویان استعداد درخشان و فراهم کردن زمینه های به کارگیری این استعدادها در امور اداری و اجرایی هرچند بصورت مشاوره ای هم که باشد در پیشرفت استان و تعالی جامعه گام های محکمی بردارند.

وی به انتظارات بخش نخبه دانشگاهی از مسئولان استانی اشاره کرد و گفت: اختصاص سهمیه جذب نخبگان در ادارات و حتی دانشگاه از جمله انتظارات نخبگان دانشجویی از مسئولان استانی است.

فیروزی در ادامه سخنان خود از کمبود امکانات در اصلی ترین دانشگاه استان نیز انتقاد کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از کتابخانه دانشگاه، کمبود فضای پژوهشی و تحقیقاتی برای رشته های علوم انسانی، کمبود تجهیزات آزمایشگاهی از جمله مشکلات علمی و پژوهشی در دانشگاه محقق است که نیازمند توجه مسئولان استانی است.

وی از ارگان های دولتی و بخش خصوصی نیز خواست تا از توانمندی های دانشجویان نخبه در طرح ها و برنامه های خود استفاده کنند.

فراهم شدن امکان استفاده از شرایط بورسیه در اردبیل

ساناز عینی دانشجوی رشته روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی و از استعداد درخشان این دانشگاه نیز در گفتگو با خبرنگار ما  به بورسیه تحصیلی اشاره کرد و گفت: در اغلب دانشگاه های معتبر شرایط خاص بر دانشجویان استعداد برتر در نظرگرفتهمی شود که انتظار داریم دانشگاه محقق نیز حداقل تریتن امکانات لازم در این خصوص را در حد مقدورات خود همچون اعطای شرایط بورسیه تحصیلی مثل فراهم کردن فرصت مطالعاتی و اعزام به خارج را برای این دسته از دانشجویان فراهم کنند.

توجه به پژوهش های دانشجویی در پروژه های استانی

لیلا تقی زاده دانشجوی علوم پایه اردبیلی نیز توجه به پژوهش های دانشجویی را متذکر شد و گفت: اگر مسئولان دستگاه های اجرایی استان در طرح های خود از پژوهش های دانشجویان در زمینه های مختلف استفاده کنند علاوه بر تزریق روحیه به دانشجویان گام های مهمی در جهت محقق شدن اقتصاد مقاومتی در استان برداشته خواهد شد.

وی برگزاری نشست های علمی و کارگاه های تخصصی توسط دانشگاه و گروه علمی را یادآور شد و گفت: جهت بهره برداری بهتر  از این ظرفیت  موجود بهتر است برخی از این کارگاه ها به انجمن های علمی دانشجویی سپرده شود تا نتایج بهتری برای دانشجویان حاصل شود چراکه انجمن های علمی به دلیل ارتباط با بازار کار  و استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی بهتر می توانند در این زمینه اثرگذارتر شده و در کنار انتقال دانش به مهارت افزایی کارآمد نیز بپردازند.

این دانشجوی اردبیلی از مسئولان دانشگاهی نیز خواست تا با تزریق بودجه به انجمن هابی علمی دانشجویی انها را در انجام رسالت خود یاری دهند.

 گیاهان دارویی اقتصاد استان را متحول می کند

علیزاده دانشجوی اردبیلی نیز به کمبود امکانات آزمایشگاهی در زمینه گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و  با توجه به اینکه اردبیل از امتیاز ویژه ای در زمینه گیاهان دارویی برخوردار است گفت: اگر مسئولان استانی شرایط ویژ ای برای دانشجویان و علاقمندان این رشته فراهم کنند اقتصاد استان شکوفا شده و در کنار ان اشتغالزایی نیز رقم خواهد خورد.

ارتقای رتبه دانشگاه، آبروی علمی استان

سما حکیمی زاده عضو بنیاد ملی نخبگان از وضعیت رتبه بهترین دانشگاه استان انتقاد کرد و گفت: به دلیل رتبه پایین دانشگاه محقق حق دانشجویان استعداد درخشان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی بالاتر می سوزد چراکه رتبه های دانشگاه محل تحصیل در انتخاب هاب بعدی دانشجویان استعداد درخشان تاثیر گذار است .

وی از مسئولان استان خواست تا با فراهم کردن شرایط لازم سطح دانشگاه اصلی استان را در رتبه بندی های کشوری ارتقا دهند تا حق دانشجویان اردبیلی در این زمینه از بین نرود.

دانشجویان اردبیلی توان رقابت با طراحان بازی های رایانه در سطح جهان را دارند

رسول عبدی دانشجوی مبتکر و ایده پرداز موسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی نیز از فقدان بستر های لازم و حمایت از تولیدات بومی در حوزه فضای مجازی و رسانه های دیجیتال انتقاد کرد و گفت: فقدان بسترهای لازم جهت حمایت از نخبگان دانشجویی فعال در زمینه فضای مجازی همچون ساخت انتی ویروس، بازی های رایانه ای سه بعدی حتی انیمیشن سازی پیشرفته باعث ناامیدی و پراکنده شدن حلقه های دانشجویی فعال در این زمینه در اردبیل شده است.

وی با بیان اینکه اردبیل سرشار از مغرهای فعال و جوانان ماهر و خلاق است گفت: اگر مسئولان استانی به تیم های موجود در استان توجه کنند در آینده نزدیک اردبیل هم می تواند مثل استان همجوارمان آذربایجان غربی به قطیب تولید بازی های پیشرفته رایانه ای و  اندروید در کشور تبدیل شده و در کنار درآمدزایی اشتغال آفرینی نیز کند.

Image result for ‫تشکل های دانشجویی‬‎

 

مسئولین تشکل های دانشجویی:

زیرساخت های فرهنگی در استان تقویت شود/ دانشجویان پیش قراولان رفع فساد در جامعه

امین سرابی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در گفتگو با خبرنگار ما از نبود امکانات لازم برای اجرای برنامه های بزرگ در اردبیل خبرداد و گفت: در کنار شرایط بد جوی که موجب شده هر سخنران کشوری به اردبیل سفر نکند سالن خوب و مجهز  و بزرگ نیز در اردبیل وجود ندارد.

وی به سالن های دانشگاهی نیز  اشاره کرد و گفت: دانشگاه های اردبیل به خصوص دانشگاه محقق اردبیلی از فضای فرهنگی به خصوص سالن همایش خوب و متوسط برخوردار نیست بطوریکه سالن شهید خودسیانی این دانشگاه بیش از یکسال است به خاطر تعمیرات بسته بوده و سایر سالن ها هم به دلیل کوچک بودن و بعضا فاصله با محیط دانشجویی پر مخاطب فاقد بهره برداری لازم است.

وی از مسئولان دانشگاه محقق در خصوص احداث یادمان شهدای گمنام این دانشگاه انتقاد کرد و گفت: چرا با گذشت 3 سال از تدفین این شهدای گرانقدر در دانشگاه محقق اردبیلی یک بنای یادمان حتی بصورت ساده نیز اقدام نشده است در حالی که همین جوانان در زمان خود با گذشتن از همه دارایی و آینده خود برای دفاع از وطن و اسایش امروزی ما خون خود را اهدا کردند.

جنبش دانشجویی ندای آگاهی در جامعه است

مرتضی روشنایی دبیر انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز خواستار ایجاد فضای شاد در دانشگاه شد و گفت: شایسته محیط علمی و دانشجویی نیست که به تشکل های دانشجویی در مناسبت های مختلف به خصوص روز دانشجو  اجازه اجرای برنامه داده نشود یا بصورت محدود برگزار شود.

وی سیاسی بازی در دانشگاه را محکوم کرد و گفت: دانشجو باید کار سیاسی کند ولی در عین حال از سیاسی بازی نیز به شدت اجتناب کند.

روشنایی با بیان اینکه 16 آذر یک روز سیاسی در کشور ما است، گفت: 16 آذر روز ایستادگی جوانان این مملکت در برابر استبداد داخلی یعنی رژیم شاهنشاهی و استکبار خارجی یعنی آمریکا بود.

این دانشجوی اردبیلی خواستار جاری شدن عقلانیت در دانشگاه ها شد و گفت: دانشگاهیان می توانند در مناسبت های مختلف، جامعه را به خردورزی دعوت کنند که لازمه ان نیز اجرای خرد در خود دانشگاه و تعامل اندیشه ها و سلایق مختلف است.

وی با بیان اینکه دانشجویان به فرموده شهید بهشتی مؤذنان جامعه هستند به مسائل کنونی جامعه اشاره کرد و گفت:  امروز دانشجویان باید پیش قراولان رفع فساد در ابعاد مختلف در جامعه باشند.

این دانشجوی اردبیلی با بیان اینکه جنبش دانشجویی ندای آگاهی در جامعه است، خواستار ایجاد زمینه های فعالیت برای تشکل های دانشجویی به خصوص اصلاح طلب در دانشگاه ها شد تا آنها بدون پرداخت هزینه ای خاص رسالت خود را انجام دهند.

حل مشکلات کشور در دستان دانشجویان نخبه است

 حسین رجبی مسئول جامعه اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی به آرمان های جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: استقلال طلبی، استکبار ستیزی و آرمانخواهی از جمله آرمان های جنبش دانشجویی است و تحقق این آرمان ها نیز جز با کسب بصیرت و آگاهی و حضور به موقع و عمل به هنگام میسر نیست.

 

وی کسب بصیرت و آگاهی را مستلزم برگزاری کارگاهها، همایش ها و نشست های تخصصی عنوان کرد و گفت: حضور سخنرانان مطرح کشوری در این زمینه کارگشا است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دولتمردان برای حل مشکلات کشور نباید بر خلاف مسیر آرمانی جمهوری اسلامی دست دوستی به سمت آمریکایی ها دراز کند. کلید حل مشکلات در داخل کشور است، نه در دست بیگانگان که از هیچ فرصتی برای ضربه زدن بر انقلاب و ملت ایران دریغ نکردند. شایسته است که دولت برای حل مشکلات با الگو گیری از 8 سال دفاع مقدس به جوانان و توان داخلی اعتماد کند و دست خود را در دست پرقدرت و نیرومند جوانان بگذارد تا گره از مشکلات کشور باز شود.

تصمیمات مهم و سرنوشت ساز کشوری زیر ذره بین جنبش دانشجویی

سجاد آقازاده دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به جنبش دانشجویی هویت داد؛گفت: یکسری از آرمان انقلاب اسلامی که کماکان اجرایی نشده شعار ماست و یکسری اقتضائات زمان هست که جای زمینه سازی و گفتمان سازی دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محدود به ظرفیت های داخلی نیست خطرنشان کرد: در همین جهت به اخبار و اطلاعات روز دسترسی داشته باشیم و با توجه به اخبار روز سعی در اتخاذ مواضع خود می کنیم و وارد صحنه سیاسی اجتماعی شویم

آقازاده به مسائل روز کشور نیز اشاره کرد و گفت: در جریان مذاکرات با طرف غربی نیز راهی را که برای حل تمامی مشکلات کشور مطرح شد، در حلقه های فکری بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که شاید مذاکرات بتواند برخی از گره ها را باز کند اما اینکه مشکل آب خوردن مردم را به تحریم ها و مذاکرات گره بزنیم غلط هست.

وی با بیان اینکه اگر مذاکره ای هم انجام می دهم باید عزتمندانه باشد، تصریح کرد: اگر فعالیتی در عرصه سیاسی انجام می دهیم باید عزتمندانه باشد و نباید عزت ایرانی لگدمال شود به همین منظور گفتمان عزت ملی را راه انداختیم و تمامی مطالبات خود را در طی چند سال حول محور عزت ملی قرار داده و در سطوح مختلف مردم تبیین کردیم.

این مسئول سابق تشکل دانشجویی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که جنبش دانشجویی حس می کند که معاهدات بین المللی و کنوانسیون های آن قرار است تصویب شود جلسات کارشناسی متعددی حول محور همین مسایل برگزار می کنیم تا ببینیم ابن تصمیمات تا چه حدی می توانند برای کشور ما موثر شود

وی در پایان سخنان خود رسالت جنبش دانشجوی را یادآور شد و گفت: ما از طریق مطالبه گری رسانه ای و میدانی و تجمعات مختلف را راه اندازی کردیم و این نشان می دهد جنبش دانشجویی زنده است و نه تنها به آرمان های گذشته پایبند است بلکه رو به پیشرفت است.

بسیج دانشجویی به دنبال حل مسائل و مشکلات مردم به خصوص چاشهای پیش روی انقلاب است

بنیامین علیمحمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به کارکرد جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: در برهه کنونی جنبش دانشجویی باید به فکر مشکلات و مسایل اساسی کشور باشد و انها را از مسولین مطالبه و در سطح جامعه تبیین کند تا مشکلات حل شود به همین خاطر جنبش دانشجویی به کارهای تخصصی تر می پردازد و اگر زمانی نیاز به حضور فیزیکی باشد همواره پای کار بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های بسیج دانشجویی در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: تربیت نیروهای تراز انقلاب با برگزاری دوره هایی چون خط امام، طرح ولایت، چمران، دیالمه و همچنین برطرف کردن چالش های انقلاب چون مسائل مردم در ابعاد شهرستانی، استانی، ملی و فرامزی از جمله رسالت های مهم بسیج دانشجویی در برهه فعلی است.

ارمان های انقلاب اولویت اول تشکل های دانشجویی است

میلاد بیغاله مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: جنبش دانشجویی‌ که همواره صراحت بیان، شجاعت و پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی از خصوصیات برجسته آن بوده اکنون با نور ایمان و دلدادگی به مکتب سبز علوی و سرخ حسینی و با برخورداری از تجربه گذشته آگاه تر از تمام ادوار تحت رهنمون های مقام معظم رهبری در جهت ساختارمندی نظام جامعه و منطبق ساختن هر چه بیشتر آن با مبانی والای اسلامی گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه جامعه از دانشجویان انتظار دارد که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی کشور باشند گفت: رونق جریان علم و تحقیق و پیگیری جریان آرمان گرایی و آرمان خواهی و هدف گذاری های سیاسی و اجتماعی از رسالت های جنبش دانشجویی است و در همین راستا لازم است دانشجویان در دوران دانشجویی علاوه بر تحصیل و فعالیت های علمی،در عرصه های دیگر نیز حضور داشته باشد.

بیغاله به تبیین فلسفه حضور جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: این فلسفه را می توان از جمله شهید مظلوم آیت الله دکتر شهید بهشتی تعبیر نمود که می فرمایند: دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود یعنی موذنی که وظیفه دارد سوای بر تحصیل علم و تهذیب نفس هوشیارانه و آگاهانه به جامعه و مسائل پیرامون آن با عینک تقوا بنگرد؛هرگاه نقطه قوتی دید آن را حمایت و تحسین کند،ضعفی دید برادرانه آن را اعلام کند و هرگاه با خطایی مواجه گشت فریاد زند تا خفتگان را بیدار سازد و هوشیاران را گرد خود جمع کند‌.

مطالبه گری حق دانشجو است

سجاد گلی فعال دانشجویی از دانشگاه فرهنگیان اردبیل به نحوه مطالبه گری پرداخت و گفت: به نظرم مشکل اصل سیاسی کشور فرار از پاسخگویی توسط سیاست مداران است و همه اینها موجب می شود که مطالبه گری اغاز شود.

آذر سرآغاز فرصتی برای بازنگری هویت اصیل انقلابی

میلاد محرمی فعال دانشجویی استان فرا رسیدن روز دانشجو را فرصتی برای بازنگری هویت ناب انقلابی و حرکت در راستای آرمان‌های والای انسانی و اسلامی عنوان کرد و گفت: اما در سال‌های اخیر فضای یأس و ناامیدی چنان بر پیکره دانشگاه سایه انداخته که دانشجو انگیزه‌ای برای تحقق آرامان های دانشجویی ندارد. روزگاری دانشگاه تریبون‌ آزاد اندیشی، دانشجو منتقد و جنبش دانشجویی نماد استکبار ستیزی، آزادی و تحقق عدالت بود و ریشه‌ی جنبش‌های مدنی و فرهنگی در دانشگاه آبیاری می شد.
وی اظهار امیدواری کرد؛ فضای سیاسی، تعلیم و تربیت کشور در راستایی قرار گیرد تا دانشجو، دانشگاه و جنبش دانشجویی در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های انسانی و اسلامی حرکت کند.

مطالبه گری های دانشجویی تخصصی تر می شود

پوریا خلیل پور دبیر قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روش اردبیل از گفتمان سازی در جامعه و آگاه‌سازی عمومی به‌عنوان یکی محورهای اصلی فعالیت‌های قرارگاه شهید احمدی روشن نام برد و گفت: دانشجویان بسیجی در تلاش هستند تا از طریق آگاه‌سازی جامعه، پیگیری و انتقال مشکلات مردم به مسئولین و احصاء راه‌حل‌ها، امید را در مردم افزایش داده و گامی در راستای پیشرفت و آبادانی کشور بردارند.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن اردبیل در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام‌شده توسط قرارگاه شهید احمدی روشن پرداخت و گفت: برگزاری نشست‌ها و دوره‌های توانمندسازی دانشجویان با محوریت آشنا کردن دانشجویان با شیوه‌های مطالبه گری مؤثر ازجمله فعالیت‌های این مجموعه بوده که با استقبال مطلوبی روبرو شده است.

این فعال دانشجویی از تولید محتوا و آثار متنوع مکتوب در جهت توانمندسازی دانشجویان و روشنگری در بین این قشر را به‌عنوان دیگر فعالیت قرارگاه شهید احمدی روشن نام برد و افزود: تربیت دانشجویان توانمند در عرصه مطالبه گری، مطلع از نیازها و ضرورت‌های جامعه و ماهر در ارائه راهکارهای مناسب برای حل معضلات و پیشرفت کشور در فعالیت‌ها و برنامه‌های این قرارگاه موردتوجه قرار دارد.

وی در پایان با تأکید مجدد بر لزوم یک‌صدایی و همدلی و همراهی فعالین دانشجویی کشور در مطالبه گری تخصصی و هدفمند از مسئولین در راستای حل معضلات، یادآور شد: دراین‌بین پرهیز از حواشی و سیاست زدگی از اصولی است که باید موردتوجه جدی‌تر تشکل‌های دانشجویی قرار بگیرد.

توجه به قشر دانشجو موجب کارامدی دولت می شود.

کیوان عاصم دبیر مجمع تشکل های دانشجویی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار ما از طرح منع بکارگیری بازنشستگان استقبال کرد و گفت: اگر این رویه ادامه پیدا کند و در کنار آن از مدیران جوان در بدنه دولت ان هم در سطوح مختلف استفاده شود موجب تقویت روحیه و ایجاد انگیزه برای دانشجویان و امید آفرینی برای اینده می شود.

وی با بیان اینکه در این کشور هر جا نظام، حکومت و دولت به جوان و دانشجو اعتماد کرد  موفق  و پیروز بوده است به تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس در اوایل انقلاب و فتح قله های علمی دستیابی به فناوری هسته ای و موشکی در برعهه فعلی اشاره کرد و گفت: اگر به جوان امروزی اعتماد  و فرصت نفس کشیدن داده شود بدون شک قله های اقتصادی نیز فتح خواهد شد.

نمایندگان کانون های فرهنگی و هنری و ورزشی:

لزوم تغییر رویکرد مسئولان استان به هنر و هنرمند

امیر بیگ زاده دبیر کانون تئاتر دانشگاه محقق اردبیلی با انتقاد از اینکه به دانشجویان هنر در جامعه توجه نمی شود خواستار تغییر رویکرد مسئولان استانی به هنرمندان شد و گفت: امروز  هنر زبان بین المللی است که نیاز به مترجم ندارد.

Image result for ‫تئاتر‬‎

وی با بیان اینکه کاریکاتوریست است ولی به دلیل عدم رغبت جامعه به مقوله هنر و عدم فراهم شدن شرایط کاری و درامد مالی از این راه ناگزیر به رشته عمران روی اوردم گفت: متاسفانه در جامعه ما از هنر به عنوان شهرت طلبی استفاده می شود غافل از اینکه برای هنرمندان باید شرایطی فراهم شود که آنها بدون مشکل در تامین هزینه های زندگی بتوانند با هنر خود امرار معاش کنند که در این صورت است که هنر می تواند در پیش برد اهداف جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نقش موثری ایفا کند.

وی با بیان اینکه فضاهای علمی ما طراوت و شادابی لازم را ندارند خواستار توجه مسئولان دانشگاهی به زیباسازی فضای دانشکده ها شد و گفت: ایجاد خود فضای زیبا در واقع موجب شادی انسان می شود.

لزوم توجه به مفاهیم قرآنی در فرهنگ سازی ها 

ابراهیم طالب زاده دبیرکانون تئاتر دانشگاه محقق اردبیلی و از منتخبین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور خواستان توجه مسئولین استانی به استفاده از مفاهیم قرانی در فرهنگ سازی در سطوح مختلف شد و گفت: اگر مسائل و مشکلات استان با دیدگاه و رویکرد فرهنکی برگرفته از مفاهیم قرآنی انجام شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت بطوریکه حتی ممکن است مشکل احصا شده برای همیشه ریشه کن شود.

کمبود سالن تمرین و سالن مسابقه مهمترین معظل ورزش دانشجویی است

سعید علی حسنی قهرمان وزنه برداری جهان و دانشجوی دکتری تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی نیز  خواستار توجه مسئولین به امر ورزش دانشجویی شد و گفت: کمبود سالن تمرین و سالن مسابقه مهمترین معظل ورزش دانشجویی است.

وی از مسئولان استانی و دانشگاهی خواست با فراهم کردن زمینه های ورزش قهرمانی برای جوانان به خصوص دانشجویان علاوه ایجاد روحیه شادی و نشاط در جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی در استان شوند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد