کد خبر: 79273
|
10:54 - 1397/09/20
نسخه چاپی

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی:

قلعه سلجوقیان در گرمی به سایت گردشگری تبدیل شود

قلعه سلجوقیان در  گرمی به سایت گردشگری تبدیل شود
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: بقایای کشف شده قلعه باستانی یل سویی به سایت گردشگری در شهرستان گرمی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،میرحمایت میرزاده صبح امروز  در بازدید از عملیات نجات بخشی قلعه یل سویی اظهار داشت: با توجه به کاوش های صورت گرفته یل سویی یکی از جاذبه های شهرستان گرمی است که می تواند به سایت گردشگری تبدیل شود.

وی افزود: با اتمام عملیات نجات بخشی ساختمان های مورد استفاده در عملیات احداث سد یل سویی نیز می تواند به محل اسکان گردشگران تبدیل شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات کاوش در قلعه یل سویی پیشرفت مطلوبی داشته و اقدامات میراث فرهنگی استان در پروژه نجات بخشی ستودنی است.

 میرزاده تاکید کرد: با توجه به احداث سد در مجاور آثار تاریخی کشف حمام و بناهای تاریخی اقدام ارزشمندی است که در صیانت از تاریخ و فرهنگ این منطقه ماندگار خواهد بود.

وی همچنین در خصوص تامین اعتبار لازم جهت اتمام عملیات کاوش و نجات بخشی و همچنین تبدیل قلعه یل سویی به سایت گردشگری قول مساعد داد.

در این بازدید سرپرست هیئت کاوش قلعه یل سویی نیز گفت: کاوش­های نجات بخشی این محوطه وجود دوره­های مذکور را تأئید می­کنند.

فریبرز طهماسبی اظهار داشت: عمده ­ترین استقرار این بخش از قلعه متعلق به دوره سلجوقی است با این حال کاوش­ها برای شناسایی دوره­های قدیمی­تر در حال حاضر ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در عملیات کاوش بخش های مختلفی از جمله قلعه، حمام، شهرستان و آثار تاریخی کشف شده است.

سرپرست هیئت کاوش قلعه یل سویی متذکر شد: اتمام عملیات کاوش و نجات بخشی حداقل نیازمند 500 میلیون تومان است و امید می رود مسئولان استانی در تامین آن یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد