سرویس: اقتصادی
کد خبر: 79297
|
11:13 - 1397/09/22
نسخه چاپی

در نخستین رویداد کارآفرینی سلامت شمالغرب کشور مطرح شد؛

نبود زنجیره ارزش افزوده علت پایین بودن درآمد سرانه مردم اردبیل

نبود زنجیره ارزش افزوده علت پایین بودن درآمد سرانه مردم اردبیل
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت:علت پایین بودن درآمد سرانه مردم اردبیل نبود زنجیره ارزش افزوده است و کسب و کار نوین به واسطه فناوری اطلاعات این کاستی را برطرف می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در نخستین رویداد کارآفرینی سلامت شمالغرب کشور در اردبیل که به مدت سه روز برگزار می شود، 115 ایده ازسوی دانشجویان شمالغرب ایران به این رویداد ارسال شده است.

بهمن حسین زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل شامگاه چهار شنبه امروز در آیین شروع به کار نخستین رویداد کارآفرینی سلامت شمالغرب کشور، اظهار داشت: بهترین و شاید تنها راه پیشرفت و توسعه استان اردبیل بر فناوری ارتباطات و اطلاعات مبتنی باشد  این فناوری که قسمت بزرگی از آن بخش خدمات را شامل می شود در واقع نقش محرک بخش های کشاورزی و صنعت را دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع سالانه 750 هزار تن محصول سیب زمینی تولیدی در اردبیل حدود 110 هزار تن به مصرف درونی استان رسیده و بقیه با تنزل قیمت روی دست کشاورزان می ماند؛ اظهار داشت: با ایجاد واحدهای سورتینگ و تولید بسته های فرآوری شده سیب زمینی  و از طریق همین نرم افزار و اپلیکیشین ها به آسانی  می توان این محصولات را در دورافتاده ترین نقاط ایران فروخت.

حسین زاده خاطر نشان کرد::علت پایین بودن درآمد سرانه مردم اردبیل نبود زنجیره ارزش افزوده است و کسب و کار نوین به واسطه فناوری اطلاعات این کاستی را برطرف می کند.

مسئول شورای راهبری ستاد دانش بنیان استانداری اردبیل تصریح کرد: رویدادهای کارآفرینی و استارتاپ ها بخش عمده ای از رویکرد استان در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه استان است، به گونه ای که از مجموع ایجاد 20 هزار نفر شغل در استان اردبیل که وعده آن داده شده تعداد قابل توجهی بر رویدادهای کارآفرینی در دانشگاه های این استان تمرکز دارد.

 وی تاکید کرد:  استارتاپ ها باید اقتصاد محور و نتیجه گرا باشند در عین حال لازمه موفقیت اینگونه ایده ها یاقتن سرمایه گذاران توانمند است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اردبیل نیز در این مراسم با تاکید بر رشد مطلوب مرکز رشد این دانشگاه در مدت زمان کوتاه تاسیس آن،اظهار داشت: این مرکز رشد در حدود یک سالی که از آغاز فعالیت آن می گذرد رتبه مطلوب هفدهم را در میان مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی ایران به دست آورده است.

قدرت اخوان اکبری با اشاره به حمایت و ارائه تسهیلات به صاحبان شرکت ها و ایده های دانش بنیان،  افزود: دفتر ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با صنعت نیز در این دانشگاه دایر شده است.

وی تصریح کرد : صاحبان ایده های یرتر و کارآفرینان نقش اصلی را در ایجاد اقتصاد پیشرفته و تولید کار و ثروت در جامعه دارند و دانشگاه های نسل سوم در دنیای امروز دانشگاههایی هستند که در کنار آموزش و پژوهش در زمینه تولید ثروت و کسب و کار نیز فعالیت داشته و تاثیرگذارند.

اولین رویداد کارآفرینی سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد