سرویس: سیاسی
کد خبر: 79305
|
13:37 - 1397/09/23
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار:

خودروسازان خودروهای در شأن مردم ایران تولید کنند/ نگذارید بیشتر از این به اعتماد مردم ضربه وارد شود

خودروسازان خودروهای در شأن مردم ایران تولید کنند/ نگذارید بیشتر از این به اعتماد مردم ضربه وارد شود
امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: خودروسازان از این خودروهای خطرناک و غیر استاندارد دست بکشند و خودروهای درشأن مردم و ملت ایران تولید کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام اصغر جدائی در خطبه های این هفته نمازجمعه بیله‎سوار با اشاره به دیدار  رئیس بانک مرکزی با رهبر انقلاب، به تبیین تاکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار پرداخت و اظهار داشت: حضرت آقا به رئیس بانک مرکزی دستور دادند که برای تقویت ارزش پول ملی و رعایت استقلال بانک مرکزی جدیت بیشتری داشته باشند؛ آقا در دیدار با خبرگان هم از پول ملی و قدرت خرید مردم به عنوان یکی از عناصر اقتدار اقتصادی کشور یاد کرده بودند ولی متاسفانه بی مبادلاتی و سیاست های غلط بعضی‎ها سبب شد ارزش پول ملی ما روز به روز تنزل پیدا کند و ما در این زمینه پرونده خوبی نداریم و فقط عقب گرد و پسرفت داشتیم .

دستگاه های نظارتی در مقابله با تورم ضعیف عمل کردند

وی ادامه داد: ارزش پول ملی نرخ برابری پول ملی با ارزهای خارج نیست، بعضی ها تا قیمت ارز سه برابر می شود می گویند ارزش پول ملی یک سوم شد که این درست نیست. ارزش پول ملی بایستی با قدرت خرید مردم سنجیده شود.

امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه تورم مهم ترین عاملی است که موجب کاهش ارزش پول ملی می شود، تصریح کرد: وقتی ۲۸ هزار میلیارد دلار ارز دولتی به وارد کننده های کالاهای اساسی و مهم داده می شود و عده ای از آنها ،جنس وارداتی خود را به قیمت ارز آزاد می فروشند و میلیاردها دلار یک شبه سود می کنند ،معلوم است که تورم ایجاد می شود؛ اصولا با این همه توزیع ارز دولتی نباید شاهد تورم می شدیم ولی متاسفانه دستگاه های نظارتی ما ضعیف عمل کردند .
 

دشمن می خواهد از بعضی افراد بی بصیرت و ظاهر بین سو استفاده کند

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده های محترم شهدا تصریح کرد: رهبری در این دیدار به احتمال توطئه دشمن در سال ۹۸ اشاره فرمودند؛ همچنین حضرت آقا در سخنرانی های گذشته خودشان فرموده بودند که ما نقشه دشمن را کاملا می دانیم چیست ،"مثلث شوم‌"، فشار اقتصادی ،فشار روانی و فشار عملی ؛ فلذا به این خاطر همه باید مراقب اوضاع و اطرافمان باشیم.

جدائی افزود: دشمن می خواهد از بعضی افراد بی بصیرت و ظاهر بین سوءاستفاده کرده و آشوب درست کنند ،بعد خودشان هم کارگردانی کنند، در چنین شرایطی مهم ترین مساله  اولا حفظ هوشیاری و بیداری ،ثانیا همدردی با مردم و اقشار ضعیف ثالثا تاکید بر حفظ وحدت و انسجام داخلی ،رابعا تشریح نقشه های دشمن و خامسا تشریح توانایی های نظام ما و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب است ؛ که بدین سان از ایجاد التهاب و تحریک افکار عمومی پرهیز کنیم در این راستا مسئولین نیز بایستی از مظاهر اشرافی گری به شدت اجتناب کرده، و حتی در برنامه های خودشان ساده زیستی عملی را ترویج کنند .

وی تاکید کرد: ما برای این انقلاب خون دادیم ،تمام زندگی و هستی مان را دادیم ،بایستی برای حفظ، تقویت و آفت زدایی از آن ، همگی تلاش کنیم و نگذاریم که انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد.
 

انتقاد از وضعیت خودروهای ساخت داخل/ قوه قضاییه با خوروسازان فرصت طلب برخورد کند

امام جمعه شهرستان بیله سوار در ادامه با انتقاد از وضعیت خودروهای ساخت داخل و صنعت خودروسازی اظهار داشت: در این چند ماه گذشته، خودروسازان به انحای مختلف امتحان های بدی را پس داده و ثابت کردند که اصلا به فکر مردم نیستند، آنها به صورت بی رحمانه، مردمی را که تحت فشار زندگی قرار گرفته بودند، در منگنه بیشتر قرار دادند و بی رحمی خودشان را به اکمال رساندند، خاطرات تلخ این روزهای سخت را هرگز فراموش نخواهیم کرد ،خودروسازان بخاطر هدف قرار دادن سود خودشان از چشم مردم افتادند .

وی ادامه داد: ای کاش مردم ما به حدی از رشد و بالندگی برسند که خرید خودرو را تحریم کنند ، تا خودروسازان این همه از نیاز مردم سوءاستفاده نکنند ؛ مروز دیگر به یقین رسیدیم که بخشی از درآمد خودروسازان نامشروع و حرام است از این رو از دستگاه قضاء انتظار داریم که با صلابت و قاطعیت به میدان بیایند و خودروسازان فرصت طلب، سودجو و گران فروش را به سزای اعمال شان برساند چراکه کارهای خودروسازان به قدری مضحک و تنگ نظرانه است که آبروی خودشان را برده اند .

جدائی تصریح کرد:چند سال پیش در سند فروش پراید می نوشتند یا ضبط می دهیم و یا صد هزار تومان هزینه اش را ! نه ضبط را تحویل دادند و نه هزینه اش را ! حال حساب کنید در سال چه میزان خودرو تولید می شود؟ از هر خودرو صد هزار تومان چه مبلغ پول می شود؟ در اقدام بعدی و بسیار زشت ، زه های اطراف ماشین را هم از آپشن های پراید حذف کردند و واقعا بی آبرویی را به اوج رساندند ، کل دنیا به ما خندید .به نظرم سایپا با آنگولا و موزامبیک رقابت می کند .

خطیب جمعه بیله سوار  با تاکید بر لزوم برخورد با کاستی ها در این حوزه ،اذعان کرد: این حرکت ها و اقدام وقیحانه تا کی ادامه خواهد داشت ؟ مسئولین مربوطه تا کی می خواهند تماشاگر باشند ؟مسئولی که به جای اقدام جهادی و انقلابی فقط تماشاگر باشد ، باید از مقامات بالاتر ،مدال بی خاصیتی و بی عرضگی بگیرند؛ واقعا این ها از تنفر و انزجار مردم عزیزمان، خبر ندارند ؟ناظرین و بازرسین تا کی می خواهند زد و بند کنند ؟ از این همه ساخت و پاخت های پشت پرده خسته شده ایم . ضربه ای که شما به اعتماد عمومی مردم می زنید ،گاهی دشمنان نظام مقدس ما هم نتوانسته اند چنین ضربه ای بزنند .خودروسازان باید بدانند که ارابه های خطرناک و مسخره تولید شده توسط آنها در شان مردم ایران بزرگ و سرافراز نیست.
جدائی تصریح کرد: می ترسم در آینده نسل های بعدی به تولیدات ضعیف شما نه بگویند آن موقع شاید از خواب گران بیدار شوید؛
بهتر است تولیدکنندگان داخلی به فکر ارتقای محصولات شان باشند .
 

مسئولین وحدت حوزه و دانشگاه را تعمیق و توسعه ببخشند

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار با تسلیت سالروز شهادت آیت الله مفتح به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود:  وحدت حوزه و دانشگاه مساله مهمی است و مسئولین حوزه و دانشگاه باید این وحدت را تعمیق و توسعه ببخشند این وحدت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و دستیابی به الگوهای سبک زندگی اسلامی - ایرانی ضروری است .

وی اضافه کرد: همچنین برای رسیدن به علوم انسانی، اسلامی ، برای بومی سازی اینترنت و تقویت جنبش نرم افزاری،روزآمد سازی علوم حوزه های علمیه و اسلامی سازی درس های دانشگاه ها ، وحدت حوزه و دانشگاه بسیار حائز اهمیت بوده و امری واجب و اساسی است؛ خوشبختانه بعد از گذشت چندین دهه ،بوی معنویت از دانشگاه آزاد اسلامی استشمام می شود هر چند هنوز مشکلات زیادی داریم اما تغییر و تحول مثبت در دانشگاه های آزاد اسلامی با حضور نیروهای مومن و ارزشی، بسیار امید آفرین و نشاط انگیز شده است، در دانشگاه های ما باید به ارزش های اخلاقی و معنوی توجه بیشتر، بهتر و عمیق تری داشته باشند تا محل ظهور و بروز استعدادهای جوانان عزیزمان باشد .

امام جمعه بیله سوار در خاتمه به ولادت امام حسن عسگری در تاریخ پیش رو اشاره کرد و افزود:دوران امام عسگری دوران سختی بود، پر از بدعت ، فساد و ظلم ، با این وجود ،امام دست از مبارزه علیه حکام ظالم برنداشت؛ امیدوارم سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه جشن میلاد باشکوهی در شان مردم بیله سوار بر پا کند .

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد