کد خبر: 79335
|
12:27 - 1397/09/25
نسخه چاپی

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل

شناسایی 203 کودک کار و خیابانی در اردبیل

شناسایی 203 کودک کار و خیابانی در اردبیل
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال تاکنون 203 کودک کار و خیابانی شناسایی شده است که از این تعداد 106 نفر آنها نیاز ویژه به حمایت دستگاه ها و نهاد های ذی ربط دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل امروز در جلسه کارگروه اجتماعی ساماندهی کودکان خیابانی که در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد،اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 203 کودک کار و خیابانی شناسایی شده است که از این تعداد 106 نفر آنها نیاز ویژه به حمایت دستگاه ها و نهاد های ذی ربط دارند.

وی به وجود 2 مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و افزود: مراکز شبانه روزی نگهداری و ساماندهی کودکان خیابانی باید در سطح استان با حمایت مردم و مسؤولان افزایش یابد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه نگهداری کودکان در این مراکز بصورت موقت صورت می‌پذیرد، افزود: توانمند سازی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید برای ساماندهی این افراد تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.

ستاری تصریح کرد: کودکان کار و خیابانی در سطح شهر اردبیل افزایش یافته اند و باید با آسیب شناسی مناسب در حل ریشه این معضل تلاش کرد.

وی گفت: اقدامات قهریه پاسخگو و راهگشای اینگونه مسائل نیست و باید از طرق حمایتی و پوششی اقدام به حل این مشکل کرد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان داشت: توانمندسازی خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست و حمایت از معیشت و اشتغال آنان می‌تواند گام مهمی در رفع این مشکل باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد