کد خبر: 79338
|
12:56 - 1397/09/25
نسخه چاپی

برای اولین بار در استان اردبیل صورت گرفت؛

انجام عمل جراحی PCNL در بیمارستان امام رضا ( ع ) اردبیل

 انجام عمل جراحی PCNL در بیمارستان امام رضا ( ع ) اردبیل
جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ آندواورولوژی اردبیل از انجام عمل جراجی PCNL برای اولین بار در استان اردبیل خبرداد و گفت: این روش بیشتر در مورد درمان سنگ های کلیه بزرگ کاربرد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی اکبر مرادی جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ آندواورولوژی در گفتگو با خبرنگار ما  از انجام عمل جراحی PCNL برای اولین بار در استان اردبیل خبرداد و گفت: این عمل مهم در بیمارستان امام رضا ( ع ) اردبیل انجام گرفت.

وی با بیان اینکه این روش بیشتر در مورد درمان سنگ های کلیه بزرگتر از ۲ سانتی متر با ایجاد شکافی به اندازه یک سانتی متر برای عمل بکار می رود، گفت: سنگ هایی کلیه ای که در گذشته جهت درمان آنها نیاز به عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان به مدت طولانی بود بااجرای این روش جراحی به ۲ الی ۴ روز کاهش یافته است که مدت زمان آن نسبت به روشهای قدیمی عمل باز، بسیار کمتر است.
 
این جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ آندواورولوژی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: این روش در مقایسه با روشهای جراحی قدیمی، در درمان سنگ های بزرگ کلیه موثرتر است و معایبی ندارد، ضمن اینکه تجهیزات پیشرفته این روش مستلزم دانش و تخصص است که موجب ایمنی بیمار می شود.
 
وی به هزینه های این عمل جراحی در مراکز خصوصی خارج از استان اشاره کرد و گفت: هزینه انجام این عمل در مراکز خصوصی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد