سرویس: اجتماعی
کد خبر: 79351
|
17:02 - 1397/09/26
نسخه چاپی

گزارش فیلم از جزئیات جشنواره هنرواره ملی در اردبیل؛

پوستر هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» در اردبیل رونمایی شد

 پوستر هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» در اردبیل رونمایی شد
هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» همزمان با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با هدف مقابله با هجمه ها و تحریف های دشمنان اسلام علیه تاریخ انقلاب و مقابله با تطهیر رژیم پهلوی با همکاری و مشارکت خیرین و «موسسه سرگذشت» در اردبیل انجام می شود.

امیر رجبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهارداشت:هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی»،باهدف ایجاد جریانی گسترده و فراگیر وامکان ارتباط بهتر و بیشتردر عرصه ارتقاء آگاهی و فرهنگ عمومی مردم در زمینه دفاع از موفقیت‌ها و دست‌آوردهای انقلاب در مقایسه با دوران پهلوی و کشورهای منطقه، با استفاده از تولید آثار هنری، در سطح ملی باساختار دبیرخانه‌ای متشکل از هنرمندان متعهد و مطرح کشوری مستقر در شهر تاریخی و انقلابی دارالارشاد اردبیل، به عنوان خاستگاه تشیع و از شهرهای پیشرو در انقلاب اسلامی ایران، برگزار می‌گردد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اردبیل تصریح کرد: دبیرخانه هنرواره امیدوار است با مشارکت و همیاری آحاد مختلف هنرمندان سراسر کشور، شاهد تولید آثاری ارزشمند و کیفی در محورهای این فراخوان باشد.

وی با اشاره به محورها و موضوعات این هنروداره بیان کرد: به منظور تبیین کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی و مقابله با تحریف تاریخ انقلاب و جلوگیری از تطهیر رژیم پهلوی، آثار هنری در هریک از رشته ها و موضوعات هنرواره می تواند به صورت تطبیقی و مقایسه‌ای در دو بخش زیر تولید شود:

1-        وضعیت اسفناک کشور در دوران رژیم پهلوی از ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و....

2-        موفقیت‌ها و دست آوردهای کشور، چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و...

وی با اشاره به اینکه بخش اساسی هزینه های مالی این هنرواره توسط خرین فرهنگی تامین شد گفت: جشنواره بار مالی بر روی دستگاه های دولتی نداشته و تمام هزینه ها از قبیل جوایز و غیره توسط خیرین فرهنگی تامین شد و این خود محرک اصلی برگزاری این رویداد بزرگ در اردبیل شد.

الف) شرایط و مقررات بخش حضوری و کارگاهی:

 

  • رشته‌های (کارتون و کاریکاتور، تصویرسازی و طراحی پوستر): هنرمندان سه رشته‌ (کارتون و کاریکاتور، تصویرسازی و طراحی پوستر)، ابتدابایددر سایت رسمی هنرواره به آدرسWWW.Storyiran.comقسمت «ثبت‌نام برای شرکت در کارگاه‌های حضوری»مراحل عضویت خود را تکمیل و شرح فعالیت کامل و دقیق رشته تخصصیخودرادرپنجسالگذشته و تعداد 5 نمونه اثر (مرتبط یا غیر مرتبط با موضوع فراخوان) رابرای بررسی ارسال کنند. (موارد مندرج در شرح فعالیت، ازطریق اینترنت باید قابل بررسی و ارزیابی باشد.)

رجبی تصریح کرد: گزینش هنرمندان متقاضی،باتوجه به کارنامه‌ هنری ورزومه ارسالی آنان، توسط هیأت پنج نفره، بررسی‌ و تعداد 40 هنرمند برای حضور در کارگاه، انتخاب و دعوت خواهند و سرپرستی هنری واداره‌ی هریک از کارگاه‌ها بر عهده‌ ی یکی از اساتید مطرح و برجسته‌ی کشوری در رشته‌ی مورد نظر خواهد بود که اسامی اساتید پیش از برگزاری توسط دبیرخانه اعلام خواهد شد.

وی افزود: پذیرفته‌ شدگان این کارگاه عملی و حضوری به مدت یکشب ودو روز، میهمان هنرواره در شهر اردبیل خواهند بود و در این مدت، هزینه اقامت و پذیرایی هنرمندان مدعو به عهده دبیرخانه فراخوان است و کمک‌ هزینه‌ ایاب و ذهاب با هماهنگی حوزه‌های هنری استان‌های مربوطه پرداخت خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اردبیل با بیان اینکه در بخش حضوری این هنرواره، هر هنرمند فقط می‌تواند در یک بخش شرکت نماید، گفت: جشنواره از اسکان هنرمندان غیرمدعو، همراه و هنرمندان منتخب بومی معذور است و تمام شرکت‌کنندگان مدعو، بومی و منتخب از شرایط رقابتی یکسانی برخوردار خواهندبود.برگزارکننده ضمن رعایت حق مالکیت معنوی صاحب اثر، مالکیت مادی آثار تولید‌ شده را برعهده گرفته و حق استفاده از آثار در رسانه‌های چاپی،مجازی، نمایشگاهی و سایر موارد فرهنگی، با ذکر نام هنرمند،برای خودمحفوظ می‌دارد.

رجبی با اشاره به به همراه داشتن لپتاپ برای شرکت‌کنندگان بخش طراحی پوستر، و لوازم مورد نیاز اعم از رنگ، قلم‌مو، پالت و... برای هنرمندان الزامی است، گفت: به دلیل زمان‌های متفاوت برگزاری برای سه رشته حضوری، اسامی پذیرفته‌شدگان هربخش به صورت جداگانه اعلام خواهد شد و ثبت‌نام و ارسال رزومه به منزله پذیرفتن قوانین هنرواره است و اعلام اسامی هنرمندان پذیرفته شده توسط دبیرخانه، برآیند بررسی دقیق و تطبیق نظرات هیئت پنجنفره انتخاب خواهدبود، بنابراین هیچ‌گونه اعتراضی پس از اعلام اسامی توسط دبیرخانه پذیرفته نخواهد شد.

گاه‌شمار فراخوان بخش حضوری و کارگاهی:

رجبی ضمن تشریح گاه شمار و آثار مثبت برگزاری این جشنواره در اردبیل و نتایج آن برای هنر استان گفت :  حضور بیش از 100 نفر از هنرمندان کشور در اردبیل فرصت بزرگی است که باید غنیمت شمرد و تاریخ برگزاری این رویدادها به شرح زیر است:

  • کارتون و کاریکاتور

ثبت‌نام در سایت هنرواره و بارگذاری رزومه و نمونه آثار: 20 آذر لغایت 15 دی‌ماه 97

دعوت هنرمندان و برگزاری ورک‌شاپ در اردبیل: 20 و 21 دی‌‌ماه 97

  • تصویرسازی

ثبت‌نام در سایت هنرواره و بارگذاری رزومه و نمونه آثار: 1 دی‌ماه لغایت 12 بهمن 97

دعوت هنرمندان و برگزاری ورک‌شاپ در اردبیل: 17 و 18 بهمن‌‌ماه 97

  • طراحی پوستر

ثبت‌نام در سایت هنرواره و بارگذاری رزومه و نمونه آثار: 1 دی‌ماه لغایت 22 بهمن 97

دعوت هنرمندان و برگزاری ورک‌شاپ در اردبیل: 8 و 9 اسفند‌‌ماه 97

رئیس حوزه هنری حمایت و امتیازهای بخش حضوری و کارگاهی را به شرح زیر بیان کرد: 

آثار تولیدی کارگاه های حضوری، توسط اساتید کارگاهها درچهار رده‌ی الف، ب، ج، د الویت‌بندی شده و ضمن اهدای گواهی شرکت و لوح تقدیر به شرکت‌کنندگان، جوایز نقدی به شرح ذیل تقدیم خواهد شد:

 الف) 7میلوین ریال

 ب) 5 میلیون ریال

 ج) 3 میلوین ریال

 د): 1 میلوین ریال

 

ب) شرایط و مقررات بخش رقابتی:

 

رجبی رشته‌های (عکاسی،گرافیک متحرک، اینفوگرافیک و طراحی نشان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی) را در قالب بخش رقابتی بیان کرد و گفت:  هنرمندان برای ثبت نام، تکمیل فرم شرکت، ارسال آثار و دریافت کد ره‌گیری به سایتWWW.Storyiran.comمراجعه نمایند.شرکت برای هنرمندان در تمامی رشته‌ها آزاد است و همه هنرمندان کشور بدون محدودیت سنی می‌توانند در این رویداد فرهنگی و هنری، شرکت کنند.

وی تصریح کرد: موضوع و درونمایه آثارباید دربرگیرنده حداقلی از موضوعات فراخوان باشد و در عین برقراری ارتباط با مردم کشورمان، توانایی ارتباط و انتقال پیام در سطح بین المللی را هم داشته باشد، حق انتشار عمومی و تخصصی و استفاده از آثار ارسالی در قالب کتاب،مجموعه‌های فرهنگی و نمایشگاهی و رسانه‌ای برای دبیرخانه محفوظ است و در صورتیکه اثری کپی تشخیص داده شود و یا مالکیت معنوی افراد دیگر در آن رعایت نشده باشد در فراخوان شرکت داده نخواهد شد و تمامی عواقب آن به عهدۀ شرکت کننده خواهد بود.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه حضور برگزیدگان در مراسم پایانی، الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف تلقی خواهد شد گفت: تکنیک و شیوه اجرای آثار در هر بخش آزاد است و اسامی داوران در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

وی گاه شمار بخش رقابتی این بخش را اینگونه برشمرد: آخرین مهلت ارسال آثار: 22 بهمن‌‌ماه 1397،  انتخاب داوری و اعلام نتایج اولیه: اسفندماه 1397 ،  برگزاری نمایشگاه و اختتامیه و تجلیل برگزیدگان: 20 لغایت 26 فروردین 98 (همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی) و نمایشگاه آثار برگزیده و اختتامیه هنرواره در تهران (حوزه هنری) برگزار خواهد شد.

رجبی شرایط و مقررات اختصاصی بخش رقابتی نیز بیان کرد: 

 گرافیک متحرک:مدت زمان اثر: کمتر از 10 دقیقه. فرمت: mp4–HD– حداکثر حجم تا 100 مگابایت. تعداد آثار ارسالی: حداکثر 5 اثر.

عکاسی:قطع و کیفیت آثار: 50 در 70 سانتی متر- مد رنگیRGB- فرمت JPG - کیفیت 300 دی پی آی-حداکثر20 مگابایت. تعداد آثار ارسالی: حداکثر 10 تک اثر.

اینفو گرافیک:قطع و کیفیت آثار: 50 در 70 سانتی متر - کیفیت 300 دی پی آی- مد رنگیRGB- فرمت PDF-حداکثر20 مگابایت. تعداد آثار ارسالی: حداکثر 5 اثر.

 آثاری که متن آن به هر سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی باشد مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نشان گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

قطع و کیفیت آثار: 50 در 50 سانتی متر - کیفیت 300 دی پی آی- مد رنگیRGB- فرمت PDF-حداکثر20 مگابایت.  تعداد آثار ارسالی: حداکثر 5 اثر. طراحی نشان به صورت لوگو و آرم خواهد بود.

جوایز بخش رقابتی:

الف) جوایز بخش‌های عکاسی و اینفوگرافیک:

* نفرات  اول در هر بخش: 2میلیون  تومان، دیپلم افتخار و تندیس هنرواره

* نفرات دوم در هر بخش: 1.5 میلیون  تومان، دیپلم افتخار

* نفرات سوم در هر بخش: 1میلیون تومان، دیپلم افتخار

3 اثر برتر بعدی در هر بخش بدون اولویت: لوح تقدیر و مبلغ پانصدهزار تومان

ب) جوایز بخش‌گرافیک متحرک:

* نفر اول: 3میلیون تومان، دیپلم افتخار و تندیس هنرواره

* نفر دوم: 2.5 میلیون  تومان،  دیپلم افتخار

*  نفر سوم: 2 میلیون تومان، دیپلم افتخار

3 اثر برتر بعدی بدون اولویت: لوح تقدیر و مبلغ پانصدهزار تومان

 

ج) جایزه بخش نشان گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

 

در این بخش از طراح نشان برتر با مبلغ: 2 میلیون تومان، دیپلم افتخار تجلیل خواهد شد.

نشانی دبیرخانه:اردبیل،  بالاتر از میدان علی آباد، روبروی نیروگاه، حوزه هنری استان اردبیل، واحد هنرهای تجسمی

تلفن: 2-33629191- 045  داخلی 116 - دبیرخانه مجازی:WWW.Storyiran.com - ایمیل:Storyiran.artwork@gmail.com - دبیرهنری فراخوان: رحمان مجرد 09147417041 (جهت ارتباط در پیام‌رسان‌های فضای مجازی).

 

گزارش از مهدی همتی

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد