سرویس: ورزشی
کد خبر: 79382
|
11:17 - 1397/09/29
نسخه چاپی

اردبیل صاحب 3 پیست اسکی جدید می‌شود

اردبیل صاحب 3 پیست اسکی جدید می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با هدف رونق گردشکری زمستانی سه پیست اسکی استاندارد جدید در اوجور سرعین، شابیل مشگین و اندبیل خلخال راه‌اندازی می شود.

نادر فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان ها برای رونق گردشگری زمستانی در استان اردبیل، اظهار داشت: برپایی رویدادهای زمستانی و جشنواره ها  از جمله اقدامات موثر برای رونق گردشگری زمستانی است که در این راستا مجوز احداث سه پیست اسکی استاندارد جدید در استان اردبیل صادر شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی پیست های جدید تعداد پیستهای استاندارد استان اردبیل به چهار مورد خواهد رسید، اظهار داشت: پیست اسکی اوجور سرعین، شابیل مشگین و اندبیل خلخال سه پیستی هستند که  قرار است ساخته شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: بی‌شک راه‌اندازی این پیست‌ها در نقاط مختلف استان اردبیل سبب توسعه و رونق بخش گردشگری می‌شود که برای توسعه این حوزه حمایت خود را از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام  می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای خروج از رخوت گردشگری زمستانی همه عزم  خود را  به کار بسته ایم ،ادامه داد: استفاده از ظرفیت و پناسیل آب درمانی ها دیگر برنامه ای است که اداره کل میراث فرهنگی برای رونق گردشگری زمستانی در اردبیل مد نظر قرار داده است.

فلاحی با اشاره به اینکه در اردبیل می توان فصل بهار و زمستان را یکجا تجربه کرد، گفت: در حالی که در شهرستانهای مرکزی  و جنوبی استان اردبیل هوا برفی است در شهرستانهای شمالی هوا بهاری  و دلپذیر است که این یک ظرفیت ناب برای توسعه صنعت گردشگری است و  برای  بهره مندی از آن برنامه ریزی شده است. 

وی تاکید کرد: برگزاری انواع جشنواره ها به ویژه جشنواره روستایی و غذا های بومی از جمله برنامه هایی است که برای رونق گردشگری در نظر گرفته شده است.

 طبق اعلام مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل جشنواره "بهار در زمستان" امسال در شهرستانهای شمالی استان برگزار خواهدشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد