سرویس: اردبیل
کد خبر: 79388
|
21:07 - 1397/09/29
نسخه چاپی

گزارش فیلم ؛

روز اول کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان دراردبیل با پیروزی تیم بیمه رازی مقابل صربستان + فیلم

 روز اول کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان دراردبیل با پیروزی تیم بیمه رازی مقابل صربستان + فیلم
دور چهارم مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان با برتری تیم‌های بیمه رازی اردبیل و صربستان در ورزشگاه شش هزارنفری رضازاده اردبیل به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، هفتمین مسابقه رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در بعد از ظهر امروز بین هفت تیم از سراسر جهان در ورزشگاه رضازاده اردبیل برگزار شد.

 

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  اظهارداشت: کشتی‌گیرانی که از 6 کشور خارجی در این دوره از مسابقات حضور دارند بسیار قدر هستند و سطح کیفی کشتی فرنگی و کشتی آزاد از سطح بالایی برخوردار است.

 بنا با اشاره به اینکه کشتی‌گیران خارجی از آمادگی خوبی در رقابت‌های باشگاه‌های جهان برخوردارند و با توجه به بازی‌هایی که از کشتی‌گیران ایرانی در اردبیل دیدیم این کشتی‌گیران 70 درصد ظرفیت حضور در تیم ملی را دارند افزود:با دقت تمام کشتی‌گیران شرکت کننده را رصد می‌کنیم چرا که اولویت ما تشکیل تیم ملی قوی است تا افتخارآفرینان ایرانی را در رده‌های مختلف این رشته ورزشی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا مبنای کار قرار گرفته و مسابقات قهرمانی کشتی اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و انتظار داریم ایرانی‌ها افتخارآفرین باشند، تصریح کرد:در حال حاضر برنامه برای تدوین برنامه‌های جام حذفی نیز مهیاست که این موضوع نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به میزبانی شایسته اردبیلی‌ها از این مسابقات گفت: اردبیل نشان داد آمادگی لازم را برای برگزاری رویداهای مهم ورزشی دارد و این موضوع پوئن مثبتی در کارنامه این استان خواهد بود.

 

فعالیت های اداره کل ورزش جوانان استان ادربیل در میزبانی این دوره از مسابقات کشتی قابل تحسین است

اکبر بهنامجو در حاشیه رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در اردبیل اظهار داشت: اردبیل از میزبانی رقابتهای بین‌المللی سربلند درآمد و بار دیگر با میزبانی کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان ظرفیت خود را در مسابقات بین‌المللی نشان داد.

بهنامجو با اشاره به این که یکی از اولویت اساسی مسئولان استان برگزاری رویدادهای بین‌المللی در اردبیل است افزود: سالن رضازاده اردبیل به طور ویژه تجهیز و استانداردسازی شده است و آماده میزبانی از رویدادهای مهم ورزشی است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امروز رقابت کشتی باشگاه‌های جهان با حضور پرشور تماشاگران اردبیلی برگزار شد که این شور و نشاط رضایت نمایندگان فدراسیون کشتی را به دنبال داشته است.

بهنامجو با اشاره به سابقه میزبانی اردبیل در برگزاری رویدادهای بین‌المللی و جهانی والیبال نیز گفت: تمام تمهیدات لازم در این زمینه برای برگزاری رویداد و مسابقات والیبال در سطح بین‌المللی و جهانی انجام یافته و مشکلی در این زمینه نداریم.

بهنامجو با اشاره به برنامه‌ریزی برای رویدادهای بین‌المللی گفت: این رویدادهای بین‌المللی در آینده‌ای نزدیک در اردبیل برگزار می‌شود تا اردبیل بار دیگر شایستگی خود را نشان دهد.

وی اظهار کرد: اردبیل میزبان این رویداد است و کشتی‌گیران ثابت کردند که با شور و حال خاصی تیم‌های ایرانی را در این رقابت‌ها حمایت کردند.

بهنامجو گفت: استان اردبیل پتانسیل میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی بین‌المللی را دارد و امروز نیز شاهد برگزاری یک رویداد بزرگ ورزشی در استان اردبیل هستیم که تلاشهای زیادی برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات صورت گرفته است.

استاندار اردبیل افزود: برگزاری این مسابقات باعث ایجاد انگیزه در جوانان برای گرایش به ورزش به ویژه ورزشی کشتی خواهد شد و ورزشکاران پرافتخار کشتی استان اردبیل قطعا الگوی مناسبی برای جوانان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما؛ در ادامه این مراسم از ورزشکاران، پیشکسوتان و افتخار آفرینان ورزشی کشتی استان اردبیل از جمله احد پازاج، علی اشکانی، نادر مشروطه، رحیم علی آبادی، افشین بیابانگرد، یعثوب جوان صالح، جعفر دمیرچی، سید علی گرمرودی، رحیم عظیمی و سیدمحمد شروین اسبقیان با حضور استاندار اردبیل، سرپرست فدراسیون کشتی تجلیل شد.

 

نتایج این مسابقه کشتی به شرح زیر است:

55 کیلوگرم:

کابالو ویتالی 4 - عبدیکریک کوتویک 1

60 کیلوگرم:

یاموکواو ایلدوس 4 - کانی بک ارمک 0

63 کیلوگرم:

لوکیااوژامبولات 0 - کانژاریک تالاستان 4

67 کیلوگرم:

سورک او ماسکیم 4 - اوسون او ماناس 0

72 کیلوگرم:

ماتینز دنیس 3 - کونورا او بک 0

77 کیلوگرم:

پتایکین دمیتری 3 - چوپ بای 1

82 کیلوگرم:

داژلال اوگادیژمراد 4 - ماکسات بک بایامان 0

87 کیلوگرم:

سال او اوگینی 5 - آیت بک او ملیس 0

97 کیلوگرم:

لوکیااو مورات 4 - آرستان یک المیرلان 0

130 کیلوگرم

پارشین واسیلی 4 -عمرا او مراد 0

 

گزارش از مهدی همتی

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد