سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 79635
|
21:13 - 1397/10/16
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل در گفتگو با سبلان ما خبرداد:

پیکر آیت الله حاتمی در اردبیل تشییع می شود + فیلم

پیکر  آیت الله حاتمی در اردبیل تشییع می شود + فیلم
نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت ارتحال این عالم ربانی گفت: پیکر این عالم ربانی فردا ساعت 10صبح از مقابل مصلی امام (ره) شهرستان اردبیل با حضور پرشور مسئولان استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم ولایی و ولایتمدار استان اردبیل بصورت باشکوه تشییع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تسلیت ارتحال عالم ربانی، حضرت آیت اللّه حاج سید ابراهیم سیدحاتمی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و امین مردم فهیم و ولایی دارالارشاد اردبیل اظهارداشت: پیکر این عالم ربانی فردا ساعت 10 از مقابل مصلی امام (ره) شهرستان اردبیل با حضور پرشور مسئولان استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم ولایی و ولایتمدار استان اردبیل به صورت با شکوه تشییع می شود.

آیت الله سید حسن عاملی با اشاره به نقش آیت‌الله سیدحاتمی در جامعه اسلامی گفت: سال‌های متوالی تولیت حوزه‌های علمی و نیز تامین مالی و نظارت بر سیستم آموزشی حوز‌ه‌ها بر عهده این عالم ربانی بود و وی سال‌های متوالی به عنوان امام جمعه موقت خدمت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه به نقش موثر آیت‌الله سیدحاتمی در مجلس خبرگان رهبری بافزود: این عالم برجسته مورد عنایت کثیر مقام معظم رهبری و آیت‌الله موسوی اردبیلی بود و  آیت الله مشکینی و آیت‌الله مروج بسیار به وی ارادت و عنایت داشتند.

عاملی با اشاره به سابقه 70 سال تفسیر قرآن توسط آیت‌اله سیدحاتمی بیان کرد: آیت‌الله سیدحاتمی علاوه بر کارهای دینی و فرهنگی چشمگیر، خیر بسیار بزرگی بودند و در ساخت مساجد پیش‌قدم بودند به طوری که  مسجد بزرگ قائم یادگار وی بوده که نسخه  مسجد شیخ لطف الله را در اردبیل پیاده کردند که بعد از گذر 100 سال این مسجد یکی از اماکن باستانی اردبیل محسوب می‌شود.

امام جمعه اردبیل با توجه به نقش مساجد در تربیت جوانان صالح و سالم و اسلامی گفت: این عالم جلیل‌القدر تمام اموال خود را صرف ساخت مسجد کرد و مساجد فوق العاده زیبایی را از خود به یادگار گذاشت که طبق وصیت این عالم بزرگ پیکر مطهرشان در حیاط مسجد قائم اردبیل تدفین می‌شود.

وی از عموم مردم اردبیل خواست تا در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی حضور داشته باشند و این مراسم به صورت باعظمت برگزار شود و بتوانیم اندکی از دین خود را نسبت به فعالیت‌های خیرخواهانه و خالصانه آیت‌الله سیدحاتمی را ادا کنیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان مافردا در اردبیل عزای عمومی اعلام شد.

 

گزارش و تدوین مهدی همتی

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد