سرویس: اجتماعی
کد خبر: 79651
|
10:20 - 1397/10/18
نسخه چاپی

این گزارش در شهریورماه 96 در سبلان ما منتشر شده بود؛

واقعیت ماجرای مزار پدر یک نماینده مجلس

واقعیت ماجرای مزار پدر یک نماینده مجلس
قبر پدر مرحوم نماینده شهر مرزی درکنج شمالغرب ایران، خیلی زود زیارتگاه مردمان بسیاری شد، اما انگار قضاوت غیرمنصفانه‌ای است رسیدن پسر به نمایندگی مجلس را، صرفا به نام پدر نوشتن و البته غیرمنصفانه‌تر از آن، رونق آرامگاه و یاد پدر را به دلیل موقعیت و پیگیری‌های خاص پسر دانستن.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،قبر پدر مرحوم نماینده شهر مرزی درکنج شمالغرب ایران، خیلی زود زیارتگاه مردمان بسیاری شد، اما انگار قضاوت غیرمنصفانه‌ای است رسیدن پسر به نمایندگی مجلس را، صرفا به نام پدر نوشتن و البته غیرمنصفانه‌تر از آن، رونق آرامگاه و یاد پدر را به دلیل موقعیت و پیگیری‌های خاص پسر دانستن.

حالا میرعزیز، نه فقط در شهرستان گرمی دشت مغان استان اردبیل، که برای بسیاری از اهالی شهرهای دیگر استان و نیز  استان‌های همجوار، نام عزیزی به شمار می‌رود و قدری تامل در حرف زدن‌های شهروندان کافی است تا ببینی که هستند کسانی که اگر قسمی می‌خورند، عادت کرده‌اند آن قسم به نام و یاد میرعزیز میرزاده، باشد؛ به روح میرعزیز قسم.

سیدی از شهر گرمی، متوفی 1375.

میرعزیز میرزاده، پدر میرحمایت میرزاده نماینده اصلاح طلب شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی که البته گهگاه خود را معتدل نیز توصیف می‌کند، است.

 حالا بعد از فوتش، مزار او زیارتگاهی شده است برای مردم؛ مردمی که در گرفتاری‌ها و مشکلات به این مکان می‌آیند و با خواندن دعا و قرآن و نیز نذر کردن، می‌خواهند گره مشکلاتشان باز شود.

یکی از دوستان میرعزیز که اتفاقا در همین زیارتگاه نیز فعالیت می‌کند در خصوص محبوبیت این مرحوم می‌گوید:میرعزیز مرد ساده و با ایمانی بود و بیشتر از طریق خواندن قرآن امرار معاش می‌کرد.

 حاج احمد ادامه می‌دهد: بعد از فوت میرعزیز، اهالی گرمی به مزار او می‌آمدند و بخاطر حسن شهرتی که داشت در این جا نذرهایی نیز می‌کردند؛ در این میان گِره مشکلات برخی‌ها نیز به خواست خدا حل می‌شد و همین مساله باعث شد که این روال ادامه پیدا کند تا اینکه این مکان به عنوان زیارتگاه شناخته شود.

دوست قدیمی میرعزیز می گوید: با حضور پرشمار مردم در مزار این مرحوم و دادن نذرو...، تصمیم گرفته شد مقبره و مسجدی برای زیارتش ساخته شود.

او در لابلای حرفهایش به ابهامی احتمالی در ذهن خبرنگارانه هم پاسخی می‌دهد و می گوید: تمامی بناهای این زیارتگاه با پول مردم ساخته شده است و امروز از تمام نقاط کشور به این مکان می آیند؛ در بین آنهایی که حاجتشان روا می شود هستند کسانی‌که هر سال به اینجا سفر می کنند.

البته محبوبیت مرحوم میرعزیز در موفقیت پسرش نیز بی تاثیر نبود.

هرچند میرحمایت میرزاده نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی با توجه به عملکرد قابل قبولش در آموزش و پرورش چهره‌ی شناخته شده‌ و محبوب در بین مردم و بویژه فرهنگیان بود اما نام پدر نیز در دو دوره حضورش در رقابت انتخاباتی توانست آراء و نظرات مردم را به سوی میرزاده پسر هدایت کند.

و بسیاری از اهالی گرمی بویژه بانوان، آرای خود را به احترام پدر به نام پسر ثبت کردند تا این چهره راهی بهارستان شود.

گزارش از: مصطفی محمدی
قبر پدر این نماینده مجلس، چگونه تبدیل به زیارتگاه شد/ از خانه عزیز تا کسوت وکیل

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد