سرویس: بین الملل
کد خبر: 79680
|
14:37 - 1397/10/19
نسخه چاپی

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان:

مسافران آذربایجانی با آرامش خاطر به ایران سفر می کنند

مسافران آذربایجانی با آرامش خاطر به ایران سفر می کنند
فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان با بیان اینکه آرامش و صلح موجود در مرز بین دو کشور به صورت کامل برقرار است، گفت: ‌مردم آذربایجان با آرامش کامل به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ژنرال الچین قلی‌اف پیش از ظهر امروز در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در بیله‌سوار اظهار داشت: نه تنها در بین مرزبانان بلکه تعامل خوب و مناسبی در بین مرزنشینان در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان وجود داشته و در نهایت صمیمت این روابط برقرار است.

وی با اشاره به علاقه مرزنشینان دو کشور برای ارتباط  و تعامل با یکدیگر بیان کرد: آرامش و صلح موجود در مرز بین دو کشور به صورت کامل برقرار بوده و کشورهای دیگر نیز می‌توانند از این تعامل و صلح به عنوان الگویی موفق از رابطه دو کشور همسایه با یکدیگر استفاده کرده و صلح و دوستی را در مرزهای خود برقرار کنند.

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان با اشاره به نشست‌های مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان گفت: این نشست‌ها و تعاملات نتایج مثبت و مناسبی به دنبال داشته و تلاش و جدیت بر تداوم این روابط و تعاملات است.

قلی‌اف افزود: با توجه به امنیت پایداری که در مرزهای دو کشور وجود دارد شاهد افزایش همکاری‌ها و مروادات تجاری و اقتصادی و نیز سرمایه‌گذاری‌ها بین دو کشور هستیم و به طور قطع می‌توانیم شاهد افزایش هر چه بیشتر این همکاری‌ها در آینده باشیم.

وی با بیان اینکه مایه مباهات و افتخار است که با یک کشور مسلمان همسایه و هم‌مرز هستیم، تصریح کرد: در سایه امنیت و فضای همدلی که وجود دارد مردم آذربایجان با آرامش کامل به ایران سفر می‌کنند و تلاش می‌کنیم تا با تعاملات لازم با مسئولان مربوطه تردد اتباع دو کشور را از مرزها تسهیل کنیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان با اشاره به میزان تردد ثبت شده در مرزهای دو کشور اظهار کرد: در سال گذشته میلادی به دنبال شبانه‌روزی شدن گمرکات ایران و آذربایجان در شهرهای بیله‌سوار و آستارا تردد مسافران 33 درصد و تردد خودروها نیز تا 38 درصد افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد