سرویس: سبلان ما
کد خبر: 79737
|
12:58 - 1397/10/24
نسخه چاپی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل خبر داد؛

بافت ۲۵۰۰ مترمربع فرش توسط مددجویان اردبیلی/ 90 درصد بافندگان فرش بانوان هستند

بافت ۲۵۰۰ مترمربع فرش توسط مددجویان اردبیلی/  90 درصد بافندگان فرش بانوان هستند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان دو هزار و ۵۱۱متر مربع فرش، قالی، گلیم و تابلو فرش بافته‌اند.

منصور سیفی در گفتگو با سبلان‌ما،با اشاره به اهمیتاستعدادسنجی در مراکز کمیته امداد بیان داشت: پس از استعدادسنجی، افراد واجد شرایط شناسایی و آموزش‌های لازم را می بییند تا به سمت خودکفایی حرکت کنند.

وی افزود: استان اردبیل ظرفیت بالایی برای بافت فرش و قالی دارد که می‌توان از این ظرفیت  برای خودکفایی  مددجویان بهره برد .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد:در ۹ ماهه سال‌جاریمددجویان دو هزار و۵۱۱متر مربع فرش، قالی، گلیم و تابلو فرش  بافته‌اند، که طبق برآورد تولیدات مددجویان در زمینه قالیبافی بیش از دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان ارزش دارد.

وی تصریح کرد:کمیته‌ امداد با در اختیار قرار دادن مواد اولیه و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مجریان طرح‌های قالیبافی در تلاش است تا شرایط مناسب اقتصادی را برای آنها فراهم کند؛ همچنین قالی و فرش‌های تولیدی بافته شده توسط مددجویان بی‌واسطه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد تا بیشترین سود نصیب بافندگان تحت حمایت شود.

سیفی قالیبافی را یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان اردبیل دانست و اظهار داشت: توسعه مشاغل خانگی، علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان تحت حمایت موجب می‌شود تا آنها در کنار اعضای خانوار خود به کار مشغول باشند.
 

طبق اعلام این مسئول  90درصد از بافندگان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشکیل می‌دهند.
 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد:در حال حاضر ۱۲۲۰ طرح فرش، قالی، ورنی و جاجیم در سطح این استان توسط۱۶۰۰ بافنده، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در حال اجرا است.


وی تاکیدکرد:ناظران و کارشناسان فنی کمیته امداد با ارائه مشاوره‌های مناسب به مجریان طرح‌های خودکفایی می‌کوشند تا محصولات آنها به شکل مرغوب و با کیفیت وارد بازار شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد