سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 79745
|
21:44 - 1397/10/24
نسخه چاپی

همزمان با هفته پرستار انجام شد؛

غربالگری رایگان ایرانیان بالای 30 سال در بیمارستان‎ها تا 26 دی‎ماه

 غربالگری رایگان ایرانیان بالای 30 سال در بیمارستان‎ها تا 26 دی‎ماه
رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال تا 26 دی ماه به صورت رایگان در کلیه بیمارستانها ی اردبیل اجرا می شود.

شهروز مرادیدر گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، با تاکید بر اجتماعی سازی حرفه پرستاری و کشاندن سطح خدمات پرستاری از بیمارستان به سطح جامعهاظهار داشت: در این راستا طرح ابتکاری غربالگری رایگان ایرانیان بالای 30 سال در کلیه بیمارستانهای عمومی و خصوصی اردبیل همزمان با روز پرستار آغاز شده و تا 26 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:  در این طرح که در دو شیفت صبح و بعد از ظهر و در کلیه بیمارستانهای کشور اجرا می شود فشار خون و توده بدن(اضافه وزن)  ه صورت رایگان توسط پرسنل پرستاری اندازه گیری می شود.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیلتصریح کرد: در کنار اجرای غربالگری، هدف ارائه آموزش به مردم در زمینه خود مراقبتی و پیشگیری است، چراکه با توجه به تغییر ماهیت بیماری ها که عمدتا به سبک زندگی بر می گردد و همچنین روند سالمندی که جامعه ایرانی در سالهای آینده دچار آن خواهد شد، آگاه سازی مردم در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: در صورتی که شرکت کنندگان در  طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال نیاز  به اقدامات بیشتر پزشکی داشته باشند، پرسنل پرستاری حاضر در این طرح در چارچوبهای تعریف شده پس از دادن  آموزش های لازم ، فرد را  به مرکزبهداشت ارجاع خواهند داد. 

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر لزوم جایگزینی سلامت محوری به جای درمان محوری در نظام سلامت اظهار داشت: با توجه به تغییر ماهیت بیماری ها از بیماری های عفونی به بیماری های قلبی و عروق و دیابت بهره مندی از سطح خدمات دهی پرستاران در حوزه پیشگیری و خود مراقبتی و توانبخشی بیش از بیش احساس می شود .

به گفته وی برای اجرای طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال ترکیبی از دانشجویان و پرسنل پرستاری بیمارستانها حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد