سرویس: استانی
کد خبر: 79755
|
13:21 - 1397/10/25
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

فعالیت شش دانشکده پرستاری در دو بخش دولتی و خصوصی در اردبیل

فعالیت شش دانشکده پرستاری در دو بخش دولتی و خصوصی در اردبیل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر ۵ هزار پرستار در استان اردبیل فعالیت می‌کنند به طوری که دو هزار و ۵۰۰ پرستار در مراکز درمانی استان و بیش ازدو هزار و ۵۰۰ پرستار نیز در داشنگاه علوم پزشکی استان در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، قدرت اخوان اکبری پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از پرستاران نمونه استان اردبیل اظهار داشت: نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت حضرت زینب کبری(س) نشان از اهمیت شغل و حرفه پرستاری دارد و صبر و شکیبایی پرستاران برگرفته از بانوی صبر کربلا است.

وی بیان کرد: پرستاران در اوج متانت و شایستگی نقش اول را در نظام سلامت ایفا می‌کنند و نشان می‌دهند که رهرو حضرت زینب (س) هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر 5 هزار پرستار در استان اردبیل فعالیت می‌کنند به طوری که 2 هزار و 500 پرستار در مراکز درمانی استان و بیش از 2 هزار و 500 پرستار نیز در داشنگاه علوم پزشکی استان در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

اخوان اکبری افزود: در استان اردبیل 6 دانشکده پرستاری در دو بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که یک‌هزار و 500 دانشجو در حال تحصیل در این مراکز هستند.

وی با تاکید بر اهمیت مراکز مشاوره در پیشگیری از بروز بیماری‌ها تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراکز مشاوره فعال‌تر می‌شوند تا از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری  و ورود بیماران به مراکز درمانی کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در طول سال بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند که از این تعداد بالای 120 هزار نفر بستری می‌شوند که این تعداد نشانگر حجم بالای خدمات ارائه شده توسط پرستاران است.

اخوان اکبری افزود: فوریت‌های پزشکی با 300 نفر کادر و با 53 پایگاه در سطح استان فعالیت می‌کنند که سالانه 40 هزار ماموریت را انجام می‌دهند.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد