سرویس: سبلان ما
کد خبر: 79761
|
10:13 - 1397/10/26
نسخه چاپی

تند باد اردبیل را درنوردید/مدارس تعطیل شد

تند باد اردبیل را درنوردید/مدارس تعطیل شد
وزش باد‌های گرم از امروز تا عصر چهارشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل حاکم خواهد بود و سرعت وزش باد به طور متوسط ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات به صورت لحظه‌ای به ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نیز خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، طبق پیش‎بینی نقشه‌های هواشناسی طی سه روز، دو سامانه وزش باد و بارش باران و برف سطح استان  اردبیل را فرا گرفته است؛ وزش باد‌های گرم از امروز تا عصر چهارشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی حاکم خواهد بود و سرعت آن به طور متوسط ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات به صورت لحظه‌ای به ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نیز خواهد رسید.

تند باد در شهرستان گرمی باعث تعطیلی مقاطع تحصیلی ابتدایی در نوبت صبح شد.

طبق اعلام مدیر کل سازمان هواشناسی استان اردبیل سامانه بارشی که از عصر چهارشنبه به مناطق مختلف استان اردبیل وارد می شود به صورت بارش باران و برف بوده و  موجب کاهش ۸ درجه‌ای دما و یخبندان در برخی مناطق استان می‌شود.

مدیر کل سازمان هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه در طول سال جاری شاهد کاهش ۳۵ درصدی بارش‌ها در استان بوده ایم گفت: امیدواریم با ورود این سامانه و بارش رحمت الهی سال آینده با مشکل کم آبی مواجه نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل همچنین به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری خودداری کرده و در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد