سرویس: استانی
کد خبر: 79787
|
14:27 - 1397/10/27
نسخه چاپی

رئیس اداره نظارت و بازرسی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور:

رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار راه‌اندازی می شوند

رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار راه‌اندازی می شوند
رئیس اداره نظارت و بازرسی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار راه‌اندازی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی موسوی ظهر امروز در نشستی با فرماندار خلخال اظهار داشت: تمام استانهای کشور از جمله اردبیل در راستای توزیع عدالت محورانه امکانات تحصیلی و راه‌اندازی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای از این دانشکده‌ها بهره‌مند شده‌اند چرا که هم‌اکنون نیاز بازار کار به این رشته‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  بیش از 160 هزار دانشجو در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند، افزود: در این راستا ایجاد رشته‌های تحصیلی در دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار و متناسب با نیاز مناطق کشور است.

 رئیس اداره نظارت و بازرسی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور  تصریح کرد: بیشتر رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار راه‌اندازی شده و برای توسعه این رشته‌های تحصیلی از سوی شورای گسترش تلاش می‌شود که در این راستا برنامه‌های خوبی در دستور کار می‌باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه 95 درصد از رشته‌های تحصیلی دایر در دانشکده‌ها فنی و 5 درصد همچون رشته‌های تحصیلی حسابداری، تربیت بدنی و کشاورزی و غیر فنی هستند، گفت: ایجاد امکانات تحصیلی مناسب در مناطق محروم و کم‌برخوردار و ارائه خدمات دانشجویی از جمله غذای رایگان، خوابگاه، کمک هزینه تحصیلی و تسهیلات ازدواج به دانشجویان در اولویت قرار دارد.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد