سرویس: مشکین
کد خبر: 79812
|
13:03 - 1397/10/29
نسخه چاپی

اجتماع عظیم زنان مشگینی با لباس سنتی +عکس

اجتماع عظیم زنان مشگینی با لباس سنتی +عکس
در راستای جشنواره زمستان بیدار اردبیل، اجتماع عظیم زنان عشایر شاهسون با لباس سنتی در پل معلق مشکین شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،این جشنواره که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل در فصل زمستان همراه بود با استقبال پرشور گردشگران مواجه شد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در این مراسم به اجرای زمستان بیدار با هدف رونق گردشگری زمستانی تاکید کرد.

ناصر محمودی با تاکید به حمایت از طرح های سرمایه گذاری متذکر شد: در راستای تقویت تاسیسات گردشگری زمستانی از طرح های پیشنهادی استقبال می شود.

وی به احداث سه پیست اسکی در استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این پروژه های متعدد احداث اقامتگاه بوم گردی و مراکز اقامتی نیز در حال اجرا است.

همچنین رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر به برگزاری برنامه های متنوع در این شهرستان به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان در قالب جشنواره زمستان بیدار اشاره کرد.

ایمانعلی ایمانی متذکر شد: علاوه بر برگزاری جشنواره زمستان بیدار در اکوکمپ دورنا، در پل معلق نیز برنامه های متنوعی از جمله تجمع عاشق ها، جشن 40 سالگی با لباس محلی، ایستگاه عکاسی و گروه تیراندازی با کمان و حرکات آیینی اجرا شد.

وی همچنین به معرفی سوغات محلی و غذاهای سنتی اشاره کرد و گفت: ساخت تندیس برفی، بازی های بومی محلی، رقص محلی، انتخاب لباس محلی برتر و اجرای بایاتی توسط بانوان کهنسال، موسیقی پاپ و پرواز کایت و بادبادک بخش هایی از جشنواره زمستان بیدار در پل معلق بود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر به استقبال پرشور شهروندان و گردشگران از این جشنواره اشاره کرد و افزود: از استان های مختلف مهمانانی در این جشنواره حضور یافتند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد