سرویس: استانی
کد خبر: 79823
|
11:15 - 1397/10/30
نسخه چاپی

آخرین آمار "بیکاران اردبیل" از زبان استاندار

آخرین آمار "بیکاران اردبیل" از زبان استاندار
طبق اعلام استاندار اردبیل افق ایجاد اشتغال و کاستن از آمار بیکاران در سال آینده بهتر از امسال خواهد بود و در سال 98 با بهره‌گیری از تجارب امسال، برنامه ایجاد 20 هزار شغل را در 8 ماهه سال خواهیم بست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در سال‌های گذشته بحث ارائه آمار به یکی از مسائل جدی و پرچالش در کشور تبدیل شده است.

به اعتقاد کارشناسان، اداره کشور نیاز به آمارهای صحیح جهت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف داشته و به نظر می‌رسد یکی از دلایل عدم توانایی مدیران در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های خود، مساله دسترسی به آمار صحیح و به‌هنگام است اما ازسویی  تناقض‌های موجود در آمارهای رسمی که از سوی افراد و نهادهای مسوول ارائه می‌شود، خود به نوعی به معضل تبدیل شده و بدبینی مردم را  به همراه داشته است.

اما اکبر بهنام جو استاندار اردبیل، بعد از ظهر شنبه29 دی ماه  در شورای هماهنگی امور ایثارگران استان اردبیل درباره  بیکاران این استان گفت:بر اساس آخرین سرشماری انجام یافته، ۶۵ هزار نفر در استان اردبیل فاقد کار بوده و منتظر ایجاد فرصت‌های شغلی هستند.

 به گفته ویاشتغال موضوع جامعی بوده که تنها یک قشر خاص با آن درگیر نیست و البته تحریم‌های جدید وضع شده از سوی آمریکا بر افزایش مشکلات اقتصادی کشور دامن زده اما تلاش کلی دولت و دستگاه‌های اجرایی فراهم آوردن زمینه بکارگیری و اشتغال مناسب کارجویان است.

استاندار اردبیل  همچنین در نشست فرمانداران استان اردبیل در روز 29 دی ماه نیز عنوان کرده است: افق ایجاد اشتغال سال آینده بهتر از امسال است چرا که برخی سرمایه‌گذاری‌ها در سال جاری شروع شده که در سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد و در سال 98 با بهره‌گیری از تجارب امسال، برنامه ایجاد 20 هزار شغل را در 8 ماهه سال خواهیم بست.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی ایجاد اشتغال یک میلیون و 77 هزار شغل جدید توسط دولت در سراسر کشور و سهم 13 هزار شغل در استان اردبیل و نیز موفقیت‌های حاصل شده برای ایجاد 20 هزار شغل از ابتدای سال از اقدامات مهم بوده است.

وی گفت: آمارهای اشتغال جدید در سال جاری، راستی‌آزمایی شده و دقیق بوده و براساس کد ملی و واریز حق بیمه تامین اجتماعی است و در این آمار، برش استانی و استخدام یک هزار و 700 نفر از جوانان استانمان در نیروهای مسلح کشور و برخی اشتغال‌های جدید استخدامی گنجانده نشده است.

استاندار اردبیل بیان کرد:امیدواریم با ایجاد دو هزار شغل جدید در شرکت کشت و صنعت مغان، راه‌اندازی مجتمع‌های شیرآلات در گرمی و دیگر پروژه‌های شاخص در سایر شهرستان‌های استان شاهد تحول و توسعه اقتصادی استان باشیم.

وی گفت: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران، برنامه‌‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال در سال آتی را تا ابتدای اسفندماه سال جاری به استانداری تحویل دهند.

پیش تر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در21 مرداد امسال گفته بود:وضعیت کارآفرینی ، اشتغال زایی و صنایع مولد و کارگاه های تولیدی در استان  اردبیل مطلوب است ولی در بحث آمار بیکاری ارقام و آمار مختلفی بیان شده است.

طبق اعلام وی میزان آمار بیکاری در استان اردبیل سه درصد از آمار میانگین کشوری بالاتر است و این معضل اساسی سیمای اشتغال و توانمندی های اقتصادی استان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

استاندار اردبیل در نخستین ماه های کاری خود وعده ایجاد سالانه 20 هزار شغل را به مردم این استان داد و بر این اساس در یک بازه زمانی سه چهار ساله زمینه اشتغال  65 هزار بیکار موجود در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد