کد خبر: 79841
|
18:41 - 1397/11/01
نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

دولت در حوزه آسیب های اجتماعی اقدامی درخور ندارد/علیرغم کاهش قیمت دلار قیمت کالا بالا است

دولت در حوزه آسیب های اجتماعی اقدامی درخور ندارد/علیرغم کاهش قیمت دلار قیمت کالا بالا است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم کاهش قیمت دلار هنوز شاهد قیمت بالای کالاها هستیم که نیاز به ساماندهی به خصوص در حوزه قیمت گوشت و مرغ است.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،با اشاره به تذکر شفاهی خود خطاب به روحانی با بیان اینکه بی‌توجهی به خانوار اثرات جبران‌ناپذیری را در حوزه سیاسی و اجتماعی خواهد داشت، گفت: مقام معظم رهبری اهمیت بسزایی برای حوزه اجتماعی در نظر دارند که می‌توانیم اختصاص بودجه سنواتی به خاطر ضرورت آن را شاهد باشیم.

وی  در ادامه با اشاره به حساسیت آسیب به زنان و کودکان در جامعه افزود: در این حوزه دولت اقدام درخور ندارد و شاهد افزایش 13 درصدی سهم زنان از اعتیاد، 16 درصدی طلاق، 30 درصدی خشونت نسبت به زنان و افزایش 43 هزار ازدواج در سنین دختران 10 تا 15 سال هستیم، همچنین ازدواج کودکان بسیار مهم است که در مجلس نیز حساسیت زا شده است.

وی افزود: تشکیل خانواده پیش از سن بلوغ در کنار مشکلات حقوقی دارای خطرات خشونت جنسی و بیماری‌های روانی و افزایش سقط جنین است که درمان آن نیز زمانبر و هزینه‌بر است لذا از کمیسیون قضایی و مرکز پژوهش‌ها خواستار بررسی جامع از نظر شرعی و اقتضائات روز هستیم که در این زمینه باید ماده (1041) قانون مدنی اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  در تذکر دیگری خطاب به روحانی از افزایش قیمت کالا و دلار انتقاد کرد و خاطر نشان کرد: علیرغم کاهش قیمت دلار هنوز شاهد قیمت بالای کالاها هستیم که نیاز به ساماندهی به خصوص در حوزه قیمت گوشت و مرغ است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد