سرویس: سبلان ما
کد خبر: 79851
|
13:06 - 1397/11/02
نسخه چاپی

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی نیر:

100 بازی بومی محلی در شهرستان نیر وجود دارد

100 بازی بومی محلی در شهرستان نیر وجود دارد
رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی نیر گفت: ۱۰۰ بازی بومی، محلی در شهرستان نیر شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،شهرام اصالت، صبح امروز  امروز در نشست با سرپرست اداره ورزش و جوانان نیر افزود: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون 100 بازی بومی ، محلی در این شهرستان شناسایی شده که از جمله آنها چیلینگ آقاج ، بش‌ داش ، لی لی ، داژبال ، هفت سنگ ، طناب کشی ، خانه بازی ، دال پلان ، چهارگانه ، کشتی پهلوانی ، سه گانه و کمان گیری است.

وی به تجهیز ، بهره برداری و فعال شدن 2 خانه ورزش روستایی در نیر اشاره کرد و گفت: این خانه های روستایی در نقاط مختلف شهرستان با بهره مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان ها و نهادها فعال شده است.


اصالت همچنین به وجود 100 روستا در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: اعتبارات برای تجهیز روستاها کافی نبوده و توسعه ورزش در تمام مناطق روستایی نیازمند اعتبار و بودجه کافی است.
علی آقازده ، سرپرست اداره ورزش و جوانان نیر هم در این نشست گفت: افتخار به گذشته و امید به آینده شعار چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند است که از مهم ترین اهداف آن می‌ توان به برجسته ‌سازی نقش روستاییان و عشایر کشور در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، تبیین و انعکاس اقدامات انجام شده در جهت محرومیت‌ زدایی و سازندگی روستاها و فراهم ‌سازی مشارکت و حضور پر شور روستاییان و عشایر در مراسم چهلمین سال انقلاب اشاره کرد.
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد