سرویس: سبلان ما
کد خبر: 79883
|
00:04 - 1397/11/06
نسخه چاپی

ما توانستیم/ 4

رشد خیره کننده گاز رسانی در اردبیل پس از انقلاب+جزییات

رشد خیره کننده گاز رسانی در اردبیل پس از انقلاب+جزییات
عمليات گازرساني در استان اردبیل از سال 68 آغاز و هم اکنون 90 درصد روستاهای استان اردبیل از نعمت گاز بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بر اساس تبصره 2 قانون بودجه سال 1377 كل كشور مبني بر تشكيل شركتهاي گاز استاني در سال 1378 به ثبت رسيد و طبق بند ب ماده 6 قانون اساسنامه شركت ملي گاز ايران تشكيل و در سال 1379 همزمان با تشريف فرمايي مقام معظم رهبري به استان اردبیل و همگام با برنامه سوم توسعه اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي كشور با نگرشي نوين در عرصه گازرساني در استان ، فعاليت رسمي خود را به عنوان شركت گاز استان اردبيل آغاز کرد.

عمليات گازرساني در استان اردبیل از سال 68 آغاز و شهر اردبيل به عنوان اولين شهر استان به شبكه گاز طبيعي متصل شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردها و خدمات ارزنده ای در استان اردبیل انجام شده است که از مهمترین این دستاوردها گازرسانی به روستاها و مناطق محروم است.

مردم و اهالی روستا در سالیان گذشته به دلیل نبود گاز طبیعی با مشکلات عدیده ای روبرو بودند و از سوخت نفت و گازوئیل که خطرات زیادی داشت استفاده می کردند.

با تلاش مسئولان  عملیات گازرسانی به روستاهای استان سیر صعودی به خود گرفته و هم اکنون 90درصد روستاهای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

 فیروز خدائی با اشاره به رشد خیره کننده گاز رسانی بعد از  انقلاب اظهار داشت: درسال جاری بیش از دوازده هزار و 945 مصرف کننده جدید در بخشهای مختلف اعم از خانگی،تجاری و صنعتی جذب این شرکت شده است که در همین راستا تعداد مشترکین گاز طبیعی از بدو تأسیس این شرکت به 464 هزار 280 مشترک رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل روستاهای بهره مند ازگاز طبیعی در سطح استان اردبیل در سال جاری را 76 روستا و تاکنون  1132 روستا برشمرد و جمعیّت شهری بهره مند از گاز طبیعی در سطح استان را صد در صد و جمعیت تحت پوشش روستایی را بیش از 90 درصد عنوان کرد. 

وی افزود:استان اردبیل دارای 29شهر است که تمامی ساکنین شهرها از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و عملیات گازرسانی به  244 روستای دیگر استان نیز در دست اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عملیات شبکه گذاری و نصب انشعابات گفت: ازابتدای سالجاری تاکنون به میزان 503 کیلومتر شبکه گازبه شبکه های گازرسانی این استان اضافه شده است که با این وجود میزان شبکه گذاری از ابتدای تأسیس شرکت تا کنون به بیش از نه هزار و 316 کیلومتر رسیده و تعداد چهار هزار  و 330 عدد  انشعاب گاز جدید نیز در سطح استان نصب شده است که تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان اردبیل تا کنون به 226 هزار و 563 انشعاب رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد