سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 80013
|
13:40 - 1397/11/14
نسخه چاپی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:

30 درصد پروژه های ارتباطات استان به خلخال و کوثر اختصاص دارد

 30 درصد پروژه های ارتباطات استان  به خلخال و کوثر اختصاص دارد
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: ۳۰ درصد پروژه‌های حوزه ارتباطات استان اردبیل به مناطق غیر برخوردار شهرستان‌های خلخال و کوثر تعلق گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بهروز رزمی،در دیدار با نماینده خلخال و کوثر  با اشاره به اینکه در بخش سرمایه گذاری حوزه ارتباطات استان توجه ویژه ای به شهرستان های خلخال و کوثر شده است، گفت: 27 الی 30 درصد پروژه های حوزه ارتباطات استان به شهرستان های خلخال و کوثر تعلق گرفته است .

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه های آتی این اداره کل در توسعه ارتباطی استان،افزود: تا پایان شهریورماه 1398 تمام روستاهای بالای 20خانوار استان تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت .

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل  با بیان این مطلب که مقرر است تا پایان خرداد ماه سال 98 ، 86 روستای استان تحت پوشش تلفن همراه قرار گیرند، گفت: از این تعداد سهم شهرستانهای خلخال و کوثر مجموعا 20 روستا خواهد بود .

بهروز رزمی ادامه داد : در خصوص راه اندازی اینترنت پرسرعت روستایی در 528 روستای استان نیز 77 روستا سهم شهرستان خلخال و 69 روستا سهم شهرستان کوثر خواهد بود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص اینکه در استان از طریق راه اندازی چتر وای فای در 56 نقطه گردشگری امکان استفاده از اینترنت میسر خواهد شد، افزود: از این تعداد 13 نقطه مختص شهرستان خلخال و 4 نقطه مختص شهرستان کوثر است .

وی همچنین با اعلام این مطلب که برخی از مناطق شهرستان تحت پوشش خدمات ارتباطی ایرانسل قرار نداشتند ، افزود : با پیگیری های صورت گرفته 446 روستایی که تحت پوشش تلفن همراه قرار داشتند اما از خدمات ارتباطی ایرانسل بهره مند نبودند ، می توانند منبعد از خدمات این اپراتور بهره مند شوند که سهم شهرستان خلخال 40 و سهم شهرستان  کوثر 24 روستا می باشد.

بشیر خالقی، نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بیان این مطلب که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از وزیران  مورد قبول نمایندگان است و توجه ویژه به توسعه ارتباطاتی کشور دارد، از تلاش های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به دلیل تعاملات مداوم و موثر این اداره کل با مسوولین شهرستان های حوزه انتخابیه و اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات در این شهرستان ها تقدیر کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود مناطق گردشگری در شهرستان های خلخال و کوثر و مطالبات زیاد مردم در حوزه ارتباطات رفع مشکلات در این خصوص امری ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد