سرویس: خلخال
کد خبر: 80042
|
17:57 - 1397/11/15
نسخه چاپی

همزمان با دهه فجر :

فعالیت دوشیفته نئوپان خلخال / 116 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در خلخال افتتاح شد

فعالیت دوشیفته نئوپان خلخال / 116 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در خلخال افتتاح شد
با حضور استاندار اردبیل از ۱۱۶ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در خلخال با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۵۲میلیارد ریال پرده برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،در جریان سفرهای اکبر بهنام جو استاندار اردبیل به شهرستانهای اردبیل امروز  شهرستان خلخال مقصد سفر شد و این مسئول با خانواده شهید دانش آموز کیوان احمدی دیدار کرد.

در این سفر از ۱۱۶ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در خلخال با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۵۲میلیارد ریال پرده برداری شد؛این طرح ها شامل ۱۱۰ پروژه عمرانی در بخش های مختلف و ۶ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال است.

همچنین در این سفر یک واحد گلخانه ای گل رز هلندی با تولید ۲۷۰اهزاربوته گل در سال و با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد ریال و اشتغال زایی هشت نفر افتتاح شد.

بهنام جو از نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی در خلخال بازدید و از نخستین داروی ساخته شده توسط پژوهشگران دانشکده علوم پزشکی خلخال با همکاری شرکت دانش بنیان افشره سبز نانو با نام علمی روانولین که در درمان های سنگ کلیه و کیسه صفرا کاربرد دارد، پرده برداری کرد.

استاندار اردبیل همچنین بطور سرزده از محل فرش فجران در آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خلخال و از محل گردشگری و بوم گردی بام خلخال که توسط یک سرمایه گذار در حال اجرا است بازدید کرد.

اکبر بهنام جو در جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان اظهار کرد:با هدفی که سرمایه گذار این پروژه دنبال می کند با اخذ تسهیلات ۵۰۰میلیارد ریالی و توسعه این کارخانه میزان اشتغال تا ۵۰۰نفر قابل افزایش است.

وی حاشیه رودخانه قزل اوزن را برای درختکاری جهت تولید چوب کارخانه نئوپان مناسب ارزیابی کرد و گفت:کارشناسان دستگاه های متولی با مطالعه همه جانبه جهت صدور مجوز کاشت نهال برای تولید چوب مورد نیاز اقدام کنند.

بهنام جو با بیان اینکه خدمات ارزنده ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مناطق محروم استان اردبیل همچون خلخال به مردم ارائه شده افزود: برای پیشگیری از پدیده مهاجرت باید بیش از پیش تلاش شود علاوه بر مهاجرت معکوس، شهرستان های گردشگری مهاجرپذیر نیز باشند.

استاندار اردبیل رفع معضل بیکاری با اجرای طرح های اقتصادی را اولویت اول دولت دانست و گفت:حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش خصوصی محور کارهای استانداری و ادارات زیر مجموعه آن برای توسعه همه جانبه مناطق مختلف این استان قرار گرفته است.

بهنام جو اجرای راه اصلی کلور_درام و شال _ماسوله را جز پروژه های مهم برای خلخال بر شمرد و گفت: این پروژه ها طبق جدول زمان بندی شده پیش می رود و این شهرستان را به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل می کنند.

وی تصریح کرد:برای اجرای طرح های اقتصادی کوچک و بزرگ در خلخال ، احداث شهرک صنعتی شماره۲ ، سرمایه گذاری در بخش پهنه معدنی حاشیه رودخانه قزل اوزن و آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه ای طولش در آینده نزدیک تلاش می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید آیین کلنگ زنی حذف شود گفت: مدیران به جای کلنگ زنی پروژه ها باید آغاز واقعی عملیات اجرایی یک طرح را با برنامه زمان بندی مشخص در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: با هدف حل مسائل و مشکلات طرح های اقتصاد مقاومتی جلسات این ستاد هر ۴۵ روز یک بار در مراکز شهرستان ها و یا بخش های تابعه برگزار و مشکلات سرمایه گذاران این طرح ها بررسی خواهد شد و محور پیگیری جلسات اقتصاد مقاومتی با فرمانداران بوده و مدیران اجرایی دعوت شده به این جلسه باید گزارش۴۵ روزه مصوبات جلسات قبلی را ارائه دهند.

استاندار اردبیل اظهار داشت: برنامه های توسعه ای مناطق مختلف استان اردبیل باید با پیش بینی افق ۱۴۰۰و آخرین وضعیت پروژه های عمرانی و اقتصادی در دست اجرا تا سه سال آینده بصورت شفاف ارائه شود البته این اقدام با برش سالانه باید مشخص شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد