سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 80112
|
14:18 - 1397/11/20
نسخه چاپی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه اردبیل مطرح کرد؛

سبک زندگی فاطمی؛ تنها راه نجات بشریت از بلاهای آخرالزمانی

سبک زندگی فاطمی؛ تنها راه نجات بشریت از بلاهای آخرالزمانی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه اردبیل در مراسم عزاداری سالروز شهادت بانوی دوعالم به تبیین ویژگی های سبک زندگی فاطمی پرداخت و گفت: سبک زندگی فاطمی، تنها راه نجات بشریت از بلاهای آخرالزمانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پیش از ظهر امروز مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام (س) به همراه یادواره شهدای فاطمیون (مدافعان حرم) با سخنرانی حجت الاسلام حسین نوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه اردبیل و مداحی میر محمدی و  اباسلط ابراهیمی در حسینیه دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد.

 نوری در این مراسم به بیان سبک زندگی فاطمی پرداخت و گفت علت افول خانواده ها در جامعه کنونی کم رونق شدن معنویت در زندگی آنها است.

 وی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های دو خانواده آسمانی پرداخت و گفت: خانواده حضرت زکریا(ع) و خانواده حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگو و نمونه برای زندگی بشریت در قرآن کریم مطرح شده است.

 این مبلغ اسلامی به سبک زندگی خانواده حضرت زکریا(ع) اشاره کرد و گفت: پیشگامی در انجام کارهای خیر و دعوت مردم به نیکوکاری از جمله ویژگی‌های سبک زندگی این خانواده الهی و آسمانی است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های سبک زندگی فاطمی در بین خانواده ها پرداخت و گفت: نذر و نیاز به بارگاه خداوند متعال جهت رفع مشکلات، باور به قیامت و خداترسی از جمله ویژگی های خانواده های فاطمی است.

نوری با انتقاد از جامعه کنونی که درمان امراض و بیماری ها را تنها در داروهای شیمیایی می دانند گفت: دارو فقط واسطه است در حالی که شفای بیمار دست خداوند متعال است بنابران قبل از رجوع به پزشک به بارگاه خداوند متعال رجوع و تمسک بجویید که اراده الهی در درمان بیماری ها و حل مشکلات مردم نهفته است.

وی از نذر و نیاز و وفای به نذر به عنوان کلید حل مشکلات خانواده های فاطمی نام برد و گفت: باور به قیامت و روز جزا و پاداش باعث از بین رفتن پَلشتی های اخلاقی در خانواده ها می شود.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه دروغ و خیانت زندگی ها را نابود می کند گفت: در سبک زندگی فاطمی دروغ جایگاهی ندارد و همه چیز بر پایه صداقت و پاکی است.

نوری با بیان اینکه معنویت در خانواده های فاطمی در جریان است به تبیین اهمیت اقامه نماز در زندگی مسلمانان پرداخت و گفت: نماز موجب زلالی دل و نزدیکی انسان به خداوند متعال می شود.

وی نماز را مهمترین امانت خداوند متعال برای انسان ها عنوان کرد و گفت: جریان معنویت در زندگی خانواده های فاطمی در سایه توجه به نماز اول وقت و عبادت خالصانه است.

این مبلغ اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به احادیث پیامبر اکرم در خصوص آخرالزمان به تبیین ویژگی های خانواده های این دوران پرداخت و گفت: طبق این احادیث در خانواده های اخرالزمانی تربیت دینی فرزندان جای خود را به تربیت دنیوی می دهد و خانواده ها تنها به فکر دنیای فرزندان خود هستند که چنین خانواده هایی عاقبت به خیر نخواهند شد.

وی از خانواده ها خواست جهت گرفتار نشدن به سرنوشت خانواده های آخر الزمانی به سبک زندگی فاطمی روی آورده و نسبت به ادای واجبات دینی به خصوص فرایض دینی نماز و روزه فرزندان بیشتر از نمرات درسی  و فوق برنامه ها اهمیت دهند چراکه سعادت انسان در گرو تامین آخرت وی است و اگر نیازهای دنیوی بر اساس نیاز های آخرالزمانی تامین نشود فایده ای برای وی نخواخد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت:

امروز همه هجمه های دشمنان برای از بین بردن ۴۰ سالگی انقلاب  متمرکز شده بود که با امدادهای الهی و بصیرت مردم انقلابی و ولایتمدار  ایران اسلامی همه توطئه های دشمانا از بین رفت.

 وی به پخش اذان از خیابان های آمریکا اشاره کرد و گفت: پخش اذان در خیابان های ماساچوست آمریکا که اغلب سفارتخانه‌های جهان در این منطقه گسترده است نشان دهنده نفوذ انقلاب اسلامی در جهان است.

نوری با بیان اینکه طبق آمار موثق ۷۰ درصد مردم اروپا در سایه تحولات انقلاب اسلامی در جهان بیدار شده اند گفت: هرجا نتیجه گرفتیم پای آرمان های انقلاب اسلامی در میان بوده است.

این ملبغ اسلامی خطاب به گمراهان داخلی که به جای اتکا به خداند متعال به کدخدا روی آورده و برجام را ابر باران زا بمعرفی می کردند، گفت: دیدید که برجام شما با آن همه هزینه گزافی که بر  ملت تحمیل کردید  مثل فوتبالی که با یک گل شیرازه تیم از هم پاشید، به باد رفت، لذا شایسه ایت با روی آوردن به معارف الهی و با اتکا به قدرت خداوند متعال از گذشته عبرت گرفته در صدد جبران بر آیید.

 وی سخنان امام خمینی(ره) در خصوص انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب الهی و معجزه الهی است و تا زمانی که دست خدا بر سر این انقلاب است، انقلاب ما به مسیر پر فروغ خود تا زمانیکه به حکومت عدل گستر منجی عالم بشریت ،حضرت امام زمان(عج) متصل شود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد