سرویس: اقتصادی
کد خبر: 80121
|
09:21 - 1397/11/21
نسخه چاپی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

ایجاد 6 هزارفرصت جدید شغلی در بخش تعاون استان اردبیل/1280 میلیارد ریال تسهیلات به اشتغال روستایی اختصاص یافت

ایجاد  6 هزارفرصت جدید شغلی در بخش تعاون استان اردبیل/1280 میلیارد ریال تسهیلات به اشتغال روستایی اختصاص یافت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اختصاص هزار و 280 میلیارد ریال تسهیلات براي اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این استان به هزار و 464 طرح روستایی خبر داد.

به گزار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، قاسم رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اشتغال را موضوع اول کشور و استان اردبیل عنوان کرد و اظهار: ایجاد و حفظ اشتغال موضوعی فرابخشی است و همه ارکان نظام و کشور در این زمینه وظیفه و نقش دارند.
وی با اشاره به پیگیری مستمر تنش های احتمالی جامعه کارگری از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: تمام موضوعاتی که می تواند به تنش کارگری در این استان منجر شود، در اداره حمایت از مشاغل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بررسی و رصد شده و در کمیسیون های اقتصادی و کارگری استان نیز مطرح می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از ایجاد سامانه ثبت اشتغال در استان اردبیل خبر داد و گفت: ایجاد 20 هزار شغل از سوی استاندار اردبیل برای سال جاری هدف گذاری شده و همه مشاغل ایجاد شده در این سامانه به ثبت می رسد و آمار آن در آخر سال اعلام خواهد شد.
رحیمی همچنین اعلام کرد: امسال بر اساس شکایتی که در سامانه های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ثبت شده، حدود سه هزار نفر در این استان بیکار و یا از کار اخراج شده اند.
وی ادامه داد: وضعیت اشتغال، بیکاری و مشکلات جامعه کارگری به علت حساسیت موضوع به صورت مستمر به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام می شود و در استان نیز با هماهنگی استانداری، دنبال حل مشکلات جامعه کارگری هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین اعلام کرد: استان اردبیل کمترین تنش کارگری را در بین استان های کشور دارد و در سال جاری تنها موضوع کارگری در مجتمع ذوب آهن اردبیل وجود داشت که با درایت استاندار و دادستان اردبیل حل شد.
این مسئول در ادامه و در تشریح اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اختصاص هزار و 280 میلیارد ریال تسهیلات براي اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این استان به هزار و 464 طرح روستایی خبر داد.
وی تعداد طرح های بهره مند از تسهیلات اشتغال فراگیر را نیز 453 مورد ذکر و بیان کرد: در این زمینه نیز بیش از 853 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال به هزار و 900 فرد جویای کار پرداخت شده است.
رحیمی همچنین از ایجاد 6 هزار و 379 فرصت شغلی جدید در بخش تعاون استان اردبیل در پنج سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت هزار و 113 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های فعال در استان برای کمک به ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
وی با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری به هشت هزار و 800 نفر در پنج سال اخیر اظهار کرد: در این مدت به 23 هزار و 528 شکایت کارگری نیز در هیات های حل اختلاف استان رسیدگی شده است.
رحیمی از کاهش زمان رسیدگی به شکایت کارگری در استان اردبیل از 30 روز به 14 روز خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نرخ رسمی بیکاری در این استان را بر اساس سرشماری سال 95 حدود 15.8 درصد و تعداد بیکاران را نیز 65 هزار نفر ذکر کرد و گفت: در این مدت تعدادی از شهروندان وارد بازار کار شده و تعدادی نیز از چرخه اشتغال خارج شدند.
رحیمی در پایان از اجرای 55 برنامه ورزشی، فرهنگی و افتتاح طرح های ویژه گرامیداشت سالگرد پیروی انقلاب اسلامی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در دهه فجر در استان اردبیل خبر داد .

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد