سرویس: سبلان ما
کد خبر: 80199
|
14:11 - 1397/11/26
نسخه چاپی

رئیس حوزه های علمیه استان

حاکمیت آینده جهان، در دستان مستضعفان است

حاکمیت آینده جهان، در دستان مستضعفان است
رئیس حوزه های علمیه استان هدف ازتشکیل بسیج مستضعفین را زمینه سازی پذیرش عدالتخواهی در جوامع عنوان کرد و گفت: حاکمیت آینده جهان در دستان مستضعفین است به همین خاطر امام خمینی(ره) با بینش بالای خود اقدام به تشکیل بسیج مستضعفین کرد تا جهان را به سمت حاکمیت عدالت محور سوق دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام مهدی نوروزی رئیس حوزه های علمیه استان در جمع دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان اردبیل نقش دانشجویان معلمان در ساخت جامعه متعالی را یادآور شد و گفت: امروز هیچکس نمی تواند ادعا کند که به اندازه معلم در ساخت جامعه متعالی نقش دارد چراکه زیرساخت های انسانی جامعه را،  معلم تامین می کند.

حاکمیت آینده جهان، در دستان مستضعفان است

وی در ادامه سخنان خود به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز مهمترین کار پیش روی جوانان انقلابی بررسی اهداف محقق نشده انقلاب است تا بتوان با شناخت نقاط ضعف و قوت های موجود در تدام راه انقلاب کوشیده و با تحقق ارمان های آن به سمت تحقق حکومت اسلامی و اتصال به نهضت بزرگ امام زمان(عج) گام برداشت.

نوروزی افزود: آرمان و هدف انقلاب اسلامی ایران مقدمه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم به تبیین اهداف حضرت امام خمینی(ره) در راه اندازی و تشکیل بسیج مستضعفین پرداخت و گفت: حاکمیت آینده جهان در دستان مستضعفان است به همین خاطر امام خمینی(ره) با بینش بالای خود اقدام به تاسیس بسیج مستضعفین کرد تا با انسجام مستضعفان در آینده نزدیک بتواند حاکمیت را از دستان مستکبران عالم گرفته و به سمت حاکمیت عدالت محور سوق دهد.

این مبلغ اسلامی به موانع سر راه ظهور حضرت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: اگر موانع حضور برداشته شود ظهور امام زمان(عج) نیز فرا خواهد رسید.

وی از عدم پذیرش عدالت در جامعه به عنوان مهمترین مانع ظهور نام برد و گفت: امروز جامعه ما با مشکلی به نام عدم پذیرش عدالت مواجه است که اگر این مشکل حل شود و جامعه اماده پذیرش عدالت شود آنگاه ظهور نیز به وقوع می پیوندد.

نوروزی در تبیین موضوع پذیرش عدالت در جامعه به بیان نمونه هایی از صدر اسلام پرداخت و گفت: مثال طلحه و زبیر بهترین مثال در تبیین موضوع عدم پذیرش عدالت در دوران صدر اسلام است چراکه اگر این صحابه ها به حق خود قانع بودند و طمع نمی ورزیدند به سهم خواهی از اسلام نمی پرداختند و جنگ هایی چون جمل راه اندازی نمی شد.

وی گفت: امروز هم عده ای به دنبال سهم خواهی از انقلاب هستند و کار را به جایی رسانده اند که صراحتا می گویند اگر من به فلان مقام دست پیدا نکنم همه چیز باطل است  و این رویه درستی نیست.

نوروزی با بیان اینکه امام علی(ع) در ابتدای حکومت خود به مبارزه با ویژه خواران پرداخت،تصریح کرد: در طول 5 سال حکومت امام علی(ع) سهم خواهان انقلاب و ویژه خواران دوران خلفاء، سه جنگ به حضرت تحمیل کردند چراکه منافع خود را در زمان حکومت امام علی(ع) در خطر می دیدند.

وی در پایان سخنان خود گسترش عدالت در جامعه را زمینه ساز ظهور حضرت امام زمان(عج) دانست و گفت: یکی از پیام های انقلاب اسلامی به جهان نیز همین پیام عدالت طلبی و عدالخواهی بود که با صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان این پیام نیز به درستی منتشر و در حال محقق شدن است بطوریکه امروز پیام عدالتخواهی امام خمینی(ره)از یمن تا شام و بغداد که زمانی تحت سیطره بنی امیه و بنی عباس بود به گوش می رسد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان سخنان خود توان و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: اسلامی اسلامی ایران با حکومت بر دل های مردم امروز توانسته کارهای عظیمی را با کمترین هزینه آن هم در عین مبارزه با استکبار جهانی به سرانجام برساند.

 استقلال و آزادی بزرگترین دستاورد انقلاب برای جهان است

رضا عبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل در جمع دانشجومعلمان به تبیین دستاوردهای  انقلاب راسلامی پرداخت و گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی برای کشور در جهان استقلال و آزادی است و این یک واقعیت  است.

وی با بیان اینکه امروز هر کشوری که در جهان می خواهد به جایگاه واقعی خود برسد با چالش هایی در درون مواجه است، گفت: اگر ملت ما بتواند چالش های مدیریتی خود در سطوح مختلف را حل کند می تواند با غلبه بر آسیب های اجتماعی موجود، گام های بهتری را برای پیشرفت همه جانبه و گسترش عدالت در جامعه بردارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه فرد و جامعه در پیشرفت یک ملت مهم است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا در تحقق استاد بالادستی پیشرفت و توسعه کشور مثمر ثمر واقع شویم.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد