سرویس: سیاسی
کد خبر: 80202
|
15:11 - 1397/11/26
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل:

بیانیه رهبری جامع ترین و علمی ترین نقشه راه برای آینده است

بیانیه  رهبری جامع ترین و علمی ترین نقشه راه برای آینده است
امام جمعه اردبیل بیانیه تاریخی رهبر انقلاب تحت عنوان «گام دوم انقلاب» را جامع ترین و علمی ترین نقشه راه برای آینده و تصویری بسیار شایسته از 40 سال گذشته برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه، بیانیه تاریخی رهبر انقلاب تحت عنوان «گام دوم انقلاب» را جامع ترین و علمی ترین نقشه راه برای آینده و تصویری بسیار شایسته از 40 سال گذشته برشمرد.

آیت الله عاملی اظهار داشت: در این بیانیه، قواعد و رموز پیشرفت، ترقی و تقدم به صورت علمی و جامع بیان گردیده و یک سند بسیار بسیار ارزشمند مدیریتی است. دولت محترم و دولت مردان باید بند بند آن را نصب العین خود قرار دهند و آن را عملیاتی کنند.
وی همچنین گفت:شهادت یکی از زوار پارس آباد در عراق را برای خانواده آن شهید بزرگوار و اهالی خطه مغان تسلیت می گوییم و برای مجروحین از درگاه خداوند متعال، شفاء عاجل و کامل مسألت داریم.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها گفت:از اهالی مکرم استان بابت حضور در راهپیمائی 22 بهمن، قلباً تشکر می کنم. انقلاب اسلامی، خود، یک پدیده است و پدیده مهم تر، مقاومت 40 ساله ملت ما با وجود شدیدترین فشارها و بحران هاست. در برابر این فشارها هر ملتی باشد، تسلیم می شود اما ملت ما با فشار بیشتر، مقاومت و حضورش در صحنه بیشتر می شود. این حضور عظیم نشان داد که آمریکا باز ملت ما را نشناخته و باز در محاسبات خود خطا رفته است.
وی افزود: اهانت، تهدید، فشار، تحقیر، زخم زدن به عِرق ملی و غیرت دینی و دعوت به بردگی در برابر ملت ما نتیجه عکس به دشمنان می دهد. شأن ملت ما بسیار بالاتر از این گونه ادبیات فرعونی است. ملت ما ملتی نیست که خودش سرش را جلوی دشمن بیاورد، گردنش را دراز کند و دشمن را بر قتل خود متمکن نماید.
وی ادامه داد: وقتی تاتارها به مسلمانان حمله کردند مسلمانان در اثر ترس، بشدت مرعوب بودند و شخصیت روحی آنها متلاشی شده بود و قبل از شکست در جنگ، از نظر روحی شکست خورده بودند و شلل و فلج فکری، آنان را فرا گرفته بود و لذا براحتی خود را در اختیار تاتارها قرار می دادند. پنج تاتار به روستایی وارد می شدند، همه اهالی را به خط کرده و آنان را گردن می زدند. ما اینگونه نخواهیم بود. ما در برابر تاتارهای معاصر یعنی دولت آمریکا، این آیه را نصب العین خود قرار خواهیم داد:« وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ».
خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: اجتماع عظیم امسال به منزله یک رفراندوم کامل بود. این اجتماع، عملا رای به تمام بندهای قانون اساسی بود.از این اجتماع معلوم شد که انقلاب، صاحب دارد و صاحب اصلی، ملت ماست و تا صاحب انقلاب، ملت ماست، انقلاب تضمین شده است. از این اجتماع عظیم معلوم شد که آمریکا و اذناب او در یک جنگ عظیم تبلیغاتی و روانی کاملا شکست خورده اند.
وی ادامه داد: یک نشان عظمت حضور در امسال، شدت فحش دشمنان و اپوزوسیون خائن خارج نشین به ملت ما بود.
امام جمعه اردبیل همچنین گفت: از اهالی مکرم آذربایجان جدا تشکر می کنم که با حساسیت فراوان پیگیر حضور ملت ما در صحنه بودند و چقدر بعد از حضور ملت با تماس تلفنی یا از طریق شبکه های اجتماعی تشکر می کردند. این مو.ضوع جدا برای ما جای تعجب بود و کاملا نشان می داد که ارزشهای انقلاب از مرزها فراتر رفته است.
وی افزود: این اجتماع عظیم نشان داد که مشورت منافقین به پمپئو، جان بولتون و ترامپ کاملا اشتباه بوده و آنها به این سه نفر خیانت کرده اند. آنها آن قدر سر این سه نفر کلاه گشاد گذاشتند که جان بولتون می گفت عید کریسمس را در تهران برگزار خواهم کرد!
نماینده ولی فقیه در استان  ادامه داد: یک مرد مریض در آمریکا بنام جان بولتون به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته که باور نمی کنم چند سال بیشتر بتوانی 22 بهمن را جشن بگیری. می گوییم حیف از دولت بزرگی مثل آمریکا که امثال او را مستشار امنیت ملی خود کرده و همین ها باعث شدند که آمریکا به پایین ترین سطح ذلت و خسارت سیاسی در دنیا برسد.این مرد هر روز به ترامپ تلقین می کند که راه انقیاد ایران، فشار و خشونت است اما توجه نمی کند که این نظریه 40 سال است جواب نداده است.

وی گفت:این مرد در زمان بوش کوچک مشاور بوش بود او را وادار کرد به عراق حمله کند و حالا ترامپ دزدکی به عراق می آید!نتیجه حمله به عراق این شد که در طبق طلایی دو دستی عراق را به موالیان ایران تحویل دادند. او قاتل دو میلیون عراقی است و حالا جدیدا ترامپ را تشویق به حمله به ایران می کند. نظریه ائتلاف کشورهای سنی منطقه و ارتش سنی بر علیه ایران نیز نظریه او بوده است.او را جنگ طلب ترین مرد سیاست آمریکا می دانند و ما تاسف می خوریم که فرجام دنیا فعلا به جایی رسیده که چنین انسانهای خون ریز، بی رحم، بی منطق و مست از شراب قدرت برای دنیا تصمیم می گیرند.

ایت الله عاملی ابراز کرد:ملت ما او را در جهنم حسرت سوزانده و در آینده شدیدتر از این او را خواهد سوزاند. این مفلوک باید بداند که بعد از راهپیمائی 22 بهمن ملت ایران، به موسیقی جنگ او حتی ترامپ هم گوش نخواهد داد.به این آقای جنگ طلب باید گفت نادان! وقتی آمریکا با ذلت از سوریه و افغانستان فرار می کند تو از کدام جنگ جدید می خواهی صحبت کنی؟! البته او همه این ها را می داند ولی یک صهیونیست کامل است و بخاطر کارخانجات سلاح آمریکا و به نفع تاجران مرگ در آمریکا عاشق جنگ است.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت:شهادت طفل 6 ساله شیعه در عربستان توسط یک وهابی خون آشام را تسلیت می گوییم. این فرد هیچوقت بدون فتوی این کار را نمی کند. تمام جنایات وهابی ها در حق شیعه مستند به فتوای وهابیت است. آنها زمینه سازی می کنند و عوام آنها نیز فتوی را اجرا می کنند. ما در اینجا سه سوال داریم.اول اینکه چرا خون شیعه هدر است؟ می گویند چون شیعه «یا محمد»، «یا علی»، «یا فاطمه»، «یا حسن» و «یا حسین» می گوید. در حالیکه اصحاب، همه «یا محمد» گفته اند و در راس آن خلیفه اول در کنار جنازه رسول خدا (ص) «یا محمد» گفته است.
وی با تسلیت حادثه خون بار سیستان گفت:این غائله نیز با فتوای مفتیان وهابی صورت گرفته است و آنها فقط در حق شیعه انفجار ندارند آنها غیر خودشان را قبول ندارند و همه کشورها را دارالکفر و دارالشرک می دانند و می گویند همه دنیا را شرک گرفته، شرکی بدتر از زمان رسول خدا و ما باید دنیا را از شرک تطهیر کنیم.یکی از جنایات تکان دهنده آنها این است که چند سال پیش دو نوجوان در عربستان سر مادر خود را بریدند و در علت آن گفتند او نمی گذاشت ما به سوریه برویم به همین جهت مادر ما مشرک بود و ابن تیمیه می گوید اگر پدر و مادر مشرک شد جاز للولد قتله!!!سوال دوم ما این است که چرا خون انسان در مذهب و فقه وهابی ارزان است؟! مگر خداوند نفرموده :«و من قتل نفسا فکانما قتل الناس جمیعا» و رسول خدا فرموده :اگر تمام اهل آسمان و اهل زمین در خون یک مومن شریک باشند خداوند تمام اهل آسمان و اهل زمین را به رو در جهنم داخل می کند.
وی ادامه داد: رسول خدا فرموده اگر کسی گنجشکی را بی جا و بی جهت بکشد گنجشک مزبور در روز قیامت در حالی به محشر می آید که از رگهایش خون تازه فوران می کند و میگوید خدایا از این شخص که مرا کشت و نه از گوشت من استفاده کرد و نگذاشت من از گیاهان روی زمین استفاده کنم، بپرس که چرا مرا کشته است؟ این حدیث باید بر پیشانی سازمان ملل نوشته شودسوال سوم این است که اگر ما در سوریه حاضر نمی شدیم و پای این داعشی ها که در سیستان با دستور آمریکا و عربستان آن فاجعه را آفریدند به ایران می رسید چه جنایات ها و حمام خون ها در ایران به راه می افتاد؟
امام جمعه اردبیل افزود:ده روز پیش داعش سوریه به نیروهای خود دستور داده بود هر طور شده در داخل ایران عملیاتی انجام شود. مقام معظم رهبری از این جهت که پرچم مبارزه با داعش را در بیرون از ایران برافراشت، شاهکار بزرگی انجام داده و این اقدام فوق العاده مقام مغظم رهبری در طول تاریخ هیچوقت فراموش نخواهد شد. حضور ما در سوریه دفاع از امنیت خودمان و نه از سوریه و نه از بشار بود و حالا دشمن جنگ بزرگ روانی راه انداخته تا به نسل جدید ما بباوراند که حضور ایران در سوریه در مسیر توسعه طلبی بود.
وی اظهار داشت:قبلا نادر شاه نیز گفت ما زمانی می توانیم در برابر زیاده خواهی های دولت عثمانی بایستیم که سنگر را دربیرون ایران بزنیم.
به همین جهت پرچم مقابله با دولت عثمانی را در قارص در شرق ترکیه به زمین زد. یه همین جهت عثمانی های ترکیه از او مثل جن می ترسیدند و تا نادرشاه زنده بود نتوانستند صورتشان را به طرف ایران بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد