سرویس: اجتماعی
کد خبر: 80204
|
00:01 - 1397/11/27
نسخه چاپی

برف مدارس استان اردبیل را تعطیل کرد/سرما تا دوشنبه ادامه دارد/جاده ها در حال برف روبی است

 برف  مدارس استان اردبیل را تعطیل کرد/سرما تا دوشنبه ادامه دارد/جاده ها در حال برف روبی است
به دنبال بارش برف و برودت هوا فعالیت مدارس بیشتر مناطق استان اردبیل شنبه 27 بهمن ماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بارش برف و باران که از عصر جمعه 26 بهمن ماه در بسیاری از مناطق استان آغاز شده بود به تدریج شدت یافته و سبب تعطیلی بیشتر مدارس در شهرهای مختلف استان اردبیل شد.

طبق اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل روز شنبه۲۷ بهمن ماه در اردبیل، سرعین، نمین، نیر، هیر، گرمی، مشگین شهر، ارشق، لاهرود و کوثر تمامی مقاطع تحصیلی و در خلخال و خورش رستم پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در شاهرود و انگوت پیش دبستانی و ابتدایی در سری قبل از ظهر به علت بارش برف تعطیل‌‌ است.

 تمامی مدارس استثنایی نیز  شنبه 27 بهمن ماه تعطیل اعلام شد.

طبق اعلام  سازمان هواشناسی، شرایط جوی سرد تا روز دوشنبه در تمامی مناطق استان به ویژه نواحی مرکزی و جنوبی حاکم شده و در این مدت حجم بارش برف قابل انتظار در مناطق کوهستانی به ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر نیز خواهد رسید. 

راهداران اردبیل درحال برف روبی جاده های هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما گفت:در حال حاضر در تمام محورهای مواصلاتی استان بجز محورهای حوزه شهرستان های بیله سوار و پارس آباد شاهد بارش برف هستیم.

وی افزود:این بارش ها بویژه در محل گردنه های استان شدید بوده با این حال با تلاش راهداران سخت کوش که از ساعات اولیه بارش نسبت به نمکپاشی و برفروبی جاده ها اقدام کرده و جای نگرانی نیست.
علی رحمتی اظهارداشت:توصیه میشود بدلیل تداوم بارش ها و احتمال کولاک و یخبندان هم استانی های محترم از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت سفر زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته  و از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از آخرین وضعیت محورها مطلع شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد