سرویس: اقتصادی
کد خبر: 80226
|
11:21 - 1397/11/28
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

سرمایه در گردش اختصاص یافته به واحدهای اشتغالزای اردبیل ناکافی است

سرمایه در گردش اختصاص یافته به واحدهای اشتغالزای اردبیل ناکافی است
استاندار اردبیل گفت:اختصاص هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و اشتغالزای بخش صنعت استان ناکافی است و باید نیاز واقعی استان به سرمایه در گردش برآورد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنامجو پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال اظهار داشت: امسال حدود 18 هزار شغل جدید در این استان در بخش های مختلف ایجاد شده است.

وی افزود: هفت هزار و 944 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق اشتغال در اردبیل اختصاص یافته که  فرصت یک ساله ای برای توزیع این تسهیلات به منظور ایجاد بیش از 19 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

وی گفت:  برای ایجاد بیش از 19 هزار فرصت شغلی در قالب پرداخت تسهیلات لازم است  افق 30 هزار فرصت شغلی توسط مدیران دستگاه های مرتبط تنظیم و تدوین شود تا همان رقم 19 تا 20 هزار فرصت شغلی در زمان مناسب به تحقق برسد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در بخش جهاد کشاورزی  استان اردبیل بویژه در زمینه ایجاد تاسیسات کشت گلخانه ای و نیز در بخش صنعت و معدن و گردشگری امکان ایجاد اشتغال زیاد بوده و زیرساخت های لازم هم تا حدودی فراهم است.

وی با تاکید بر شناسایی همه طرح های نیازمند به سرمایه در گردش گفت:  اختصاص هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و اشتغالزای بخش صنعت استان ناکافی است و باید  نیاز واقعی استان به سرمایه در گردش باید برآورد شده و برای تامین آن تلاش کنیم.


بهنامجو بر تدوین طرح ها و برنامه های اشتغالزای دستگاه های اجرایی استان تا افق 1400 تاکید کرد و گفت: حوزه کشاورزی ظرفیت زیادی برای اشتغال دارد که با تدوین و اجرای برنامه های کارشناسی در این بخش می توان از نرخ بیکاری در این استان کم کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد