سرویس: سبلان ما
کد خبر: 80417
|
11:27 - 1397/12/11
نسخه چاپی

نامگذاری کتابخانه‎ای به‌نام پروفسور جوانشیر در بیله‎سوار

نامگذاری کتابخانه‎ای به‌نام پروفسور جوانشیر در بیله‎سوار
فرماندار بیله سوار از کتابخانه‎ جدید این شهر به‌نام پروفسور جوانشیر و کتابخانه انجیلو هم به نام مرحوم دکتر سولماز فهیمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حسن قبادی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:در راستای ارج نهادن به مشاهیر علمی و فرهنگی، کتابخانه جدید این شهر بیله سوار به نام مرحوم پرفسور عزیز جوانشیر و کتابخانه انجیلو هم به نام مرحوم دکتر سولماز فهیمی نامگذاری خواهد شد.

فرماندار بیله‎سوار تصریح کرد:تجلیل از خیرینی  یکی از اساسی ترین خدمت فرهنگی  است، از همین روز  تا پایان سال سعی خواهیم کرد همایش بزرگداشت از خیرین و واقفان شهرستان را هم برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: دکتر عزیز جوانشیر استاد نمونه کشوری و چهره تاثیرگذار رشته مهندسی زراعت و اصلاح نباتات کشور و استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز بود؛ چاپ بیش از 100 مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی، ارائه بیش از 35 مقاله در همایش‎های داخلی و خارجی و تالیف و ترجمه چند کتاب از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.
 قبادی گفت: مرحوم سولماز فهمی شاعر معاصر در اول آذرماه 1356 در شهر بیله سوار به دنیا آمد و در روز 19 خرداد ماه سال 1386 درگذشت.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد