سرویس: سیاسی
کد خبر: 80449
|
17:54 - 1397/12/12
نسخه چاپی

سفیر ایران در آذربایجان:

باید مبادلات با کشور آذربایجان را در حوزه برق، گاز و نفت افزایش داد

باید مبادلات با کشور  آذربایجان را در حوزه برق، گاز و نفت افزایش داد
سفیر ایران در آذربایجان با بیان اینکه اقدامات مطلوبی برای توسعه روابط ایران و آذربایجان انجام شده است، گفت: لازم است تبادلات با کشور مرزی آذربایجان در حوزه برق، گاز و نفت را نیز افزایش داد و سطح مبادلات رسمی را رونق بخشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،جواد جهانگیرزاده امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی حوزه راهداری استان اردبیل اظهار داشت:ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و لازم است به ابعاد مختلف توسعه برون مرزی توجه شود.

وی با اذعان به اینکه اقدامات مطلوبی برای توسعه روابط ایران و آذربایجان انجام شده است، گفت: از 4 گمرک مرتبط با آذربایجان، 3 مورد 24 ساعته شده که یک مورد گمرک بیله‌سوار است و اردبیل می‌تواند نقش موثری در توسعه روابط با جمهوری آذربایجان ایفا کند.

سفیر ایران در آذربایجان تصریح کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد 73 درصد رشد تبادلات اقتصادی هستیم و به ویژه تبادلات به کشورهای حوزه CIS  با افزایش همراه شده که می توان سطح تبادلات را حتی تا 10 برابر رقم فعلی افزایش داد.

وی با تاکید بر ضرورت رونق حجم مبادلات مرزی گفت: لازم است تبادلات با کشور مرزی آذربایجان در حوزه برق، گاز و نفت را نیز افزایش داد و سطح مبادلات رسمی را رونق بخشید.

جهانگیرزاده با اشاره به برنامه‌ریزی رونق گردشگری سلامت گفت: زیرساخت‌هایی از جمله خط ریلی اردبیل- پارس‌آباد اثرات مطلوبی در توسعه روابط مرزی و گردشگری خارجی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد