سرویس: سبلان ما
کد خبر: 80510
|
21:08 - 1397/12/16
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

تخریب کرامت ملت هدف نهایی دشمن در فضای مجازی است/ بسیج وظیفه تنظیم افکار عمومی در فضای مجازی را برعهده دارد

تخریب کرامت ملت هدف نهایی دشمن در فضای مجازی است/ بسیج وظیفه تنظیم افکار عمومی در فضای مجازی را برعهده دارد
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ایجاد لشگر سایبری در فضای مجازی و مقابله با دروغ پراکنی های دشمنان می تواند علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان، به صدور انقلاب و ارزش های آن در جهان نیز منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز در جمع فعالین فضای مجازی بسیج به بیان تفاوت های فضای مجازی و حقیقی پرداخت و گفت: امروز ایران و حتی اردبیل هر دو در یک فضا با دو بعد قرار دارند که البته بعد فضای مجازی بسیار وسیعتر از بعد حقیقی ان است چرا که در این فضا، حضور مردم از اقشار مختلف بسیار گسترده تر از فضای حقیقی است.

وی با بیان اینکه جوان در فضای مجازی احساس آزادی می کند و فکر می کند قادر است در این فضا ازادانه حرکت کند غافل از اینکه این فضا هم قابل کنترل است.

رئیس شورای فرهنگ عموی استان اردبیل با بیان اینکه تاثیرگذاری فضای مجازی امروز بسیار بیشتر از بعد حقیقی آن است گفت: ما در این فضا با یک پدیده رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی، فضای محسوسی نیست گفت: ما در فضای مجازی در واقع در فضایی قرار داریم که تولیت و حاکمیت ان دست ما نیست با این حال می توانیم تاثیرگذار باشیم.

عاملی در ادامه سخنان خود به ارزش گذاری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ارزش ها در فضای مجازی تَعیًّنی است به طوریکه در این فضا، قانون بی حیایی حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: مردم در فضای مجازی در واقع سوار بر امواج در حرکت هستند و اگر مراقبت نکنند دچار خسران خوهند شد چراکه ازادی بی حد و حصر در این فضا، بسیاری از هنجارهای رسمی را پاره می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود به بیانات رهبرمعظم انقلاب در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حضور در فضای مجازی، امروز یک ضرورت است چراکه استقلال و حاکمیت ما امروز در این حوزه نهفته است.

وی با بیان اینکه دو دسته مردم در فضای مجازی فعالیت می کنند، گفت؛ عده ای در این فضا پرسه می زنند و از این فضا به عنوان سرگرمی استفاده می کنند در حالیکه گروه دوم در صدد سربازگیری هستند و با تسخیر افکار و اندیشه های مردم می‌خواهند به اهداف خود برسند.

عاملی به سم پاشی پیام رسان ها و کانال های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد بود تا پایتخت انرژی جهان یعنی خاورمیانه را به دست بگیرد و در این راه ۱۰ تریلیون دلار نیز هزینه کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد چراکه امروز ایران اسلامی به عنوان کانون قدرت، نفوذ استثنایی در منطقه دارد.

وی به حضور ایران در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: حضور در سوریه در واقع برای دفاع از امنیت خودمان بود چراکه دشمنان اسلام درصدد بودند تا با غلبه بر کشورهای اسلامی، مستقیما فرهنگ مهدویت را مورد حمله قرار دهند.

امام جمعه اردبیل سابقه تحریم ها علیه ایران اسلامی را یادآور شد و گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هر فرصت برای تحریم اقتصادی ایران استفاده کردند ولی ایران هر بار با دور زدن تحریم های دشمنان، موفق به تامین حساس ترین کالاهای خود شده است.

وی به راهکارهای مقابله با دشمنان اسلام در جنگ‌های روانی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: ایجاد لشگر سایبری در فضای مجازی و مقابله با دروغ پراکنی های دشمنان می تواند علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان، به صدور انقلاب و ارزش های آن در جهان منجر شود.

امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود از مسئولین کشوری و استانی خواست تا با راه اندازی شورای سیاست گذاری حهت اتخاذ تصمیمات کلان کشور، برای تنظیم افکار عمومی در موقعیت های متفاوت نیز برنامه ریزی کنند.

وی به حرکت سازنده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ما برای اینکه بتوانیم در فضای مجازی موثر باشیم باید برای خودمان مقصد تعریف کنیم چراکه دشمن کرامت ملت ما را در این فضا مورد هجمه قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواستار کاربردی تر شدن اجلاس ها در مورد فضای مجازی شد و گفت: اجلاس ها باید از صحبت های رایج خارج شده و به سمت ارائه نتایج کاربردی سوق داده شود.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد