سرویس: اجتماعی
کد خبر: 80526
|
11:28 - 1397/12/18
نسخه چاپی

دادستان اردبیل:

برخی مدیران بانک‎ها زیر بار اجرای قوانین مساعدتی تولید نمی‌روند/ با متخلفان برخورد جدی می‎شود

برخی مدیران بانک‎ها زیر بار اجرای قوانین مساعدتی تولید نمی‌روند/ با متخلفان برخورد جدی می‎شود
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: تبصره ۳۵ مبنی بر بخشودگی جرائم بانکی، بند ۹ تبصره ۱۶ و هم چنین بند خ برنامه توسعه ششم از جمله قوانین مساعدتی است که از سوی بانک‌ها اعمال نمی‌شود و برخی از مدیران به هیچ‌وجه زیر بار اجرایی کردن آن نمی‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ناصر عتباتی امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل  در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل گفت: متاسفانه برخی از بانک‌های عامل در استان  از اجرای قوانین مساعدتی واحدهای تولیدی خودداری می‌کنند که قطعاً  این عدم اجرا سبب صدور کیفرخواست  شده و قانون‌شکنان برخورد جدی می شود.

وی  با تاکید برحمایت  ویژه دستگاه قضای استان اردبیل از توسعه اشتغال  و رونق تولیدی، بیان داشت: انتظار داریم بانک‌های عامل نیز تکلیف قانونی خود را به خوبی انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل اضافه کرد: متاسفانه تبصره ۳۵ مبنی بر بخشودگی جرائم بانکی، بند ۹ تبصره ۱۶ و هم چنین بند خ برنامه توسعه ششم از جمله قوانین مساعدتی است که از سوی بانک‌ها اعمال نمی‌شود و برخی از مدیران به هیچ‌وجه زیر بار اجرایی کردن آن نمی‌روند.

وی تصریح کرد: قانونگذار این قوانین را جهت رونق تولید در نظر گرفته هیچ کسی نباید از اجرای این قوانین خودداری کند.

عتباتی ادامه داد: در کنار آن مدیران بانک‌ها نباید فقط منافع بانکی را به قیمت از بین رفتن فرصت‌های شغلی و عدم توسعه استان مدنظر قرار دهند و مسؤولیت شرعی، اخلاقی و قانونی حکم می‌کند تا در راستای توسعه استان و ایجاد اشتغال گام مثبتی بردارند.

وی بانک‌های عامل خواست تا ارزیابی‌های خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد