سرویس: سیاسی
کد خبر: 80540
|
14:58 - 1397/12/19
نسخه چاپی

آنچه درهمایش گرامیداشت روز قشر بسیج جامعه زنان در اردبیل گذشت؛

تجلیل از 40 بانوی فعال انقلابی در اردبیل/ می‏‎توان زن بود، عفیف بود و در متن نقش‎آفرینی کرد

تجلیل از 40 بانوی  فعال انقلابی در اردبیل/ می‏‎توان زن بود، عفیف بود و در متن نقش‎آفرینی کرد
همایش گرامیداشت روز قشر بسیج جامعه زنان در اردبیل با تجلیل از 40 بانوی فعال انقلابی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، همایش گرامیداشت روز قشر بسیج جامعه زنان در سالن ولایت اردبیل ظهر امروز با تجلیل از  40 بانوی فعال انقلابی در اردبیل به کار خود پایان داد.

غرب نگاه ابزاری به زن دارد/ نقش زنان در تربیت نسل صالح و اقتصاد مقاومتی محوری است

سردار فرهنگ مستعد حصاری  ظهر امروز در  این همایش با تاکید بر جایگاه رفیع زنان در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با تغییر نگرش نسبت به زن در جریان انقلاب اسلامی، زنان توانستند حضور پررنگ و نقشی بی بدیل در پیروزی انقلاب، jثبیت و تدوام آن ایفا کنند.

 وی  افزود: اکنون نیز مادران ، همسران و خواهرانی هستتند که با ایثار و از خود گذشتگی، زهرا وار و زینبی وارمسئولیت خانواده ها را بر عهده گرفته اند و مردانشان کیلومترها دورتر از آنها مدافع وطن و مدافع امنیت هستند.

 جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه تربیت نسل صالح بر عهده مادران صالح است، تصریح کرد: لازمه ایجاد جامعه صالح تربیت نسل صالح است که این امر مهم توسط مادران و در کانون گرم خانواده شکل می گیرد، اصل مهمی که دشمن سعی در نابودی آن دارد.

وی تاکید کرد: زنان بعد از انقلاب اسلامی ثابت کردند که میتوان هم زن بود و هم عفیف و محجبه و در عین حال در مرکز و متن جامعه حضور داشت.

سردار مستعد افزود: در شرایط کنونی و در جنگ اقتصادی  و نرم نیز زنان نقش محوری دارند و در عملی شدن اقتصاد مقاومتی آنها محور اصلی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه این روزها غربی‎ها در قالب شعارهای فریبنده‎ای همچون تشابه حقوق زن و مرد و آزادی، و  القای این تفکرغلط که خانه داری مساوی با خانه نشینی است، جایگاه زنان را تنزل داده اند. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اضافه کرد: غربیها  نگاه ابزاری  به زن دارند و با این نگاه  زنان را تشویق به حضور در مشاغلی می‎کنند که در شان آنان نیست و این از جایگاه رفیعی که اسلام برای زن مسلمان ارائه داده است فاصله دارد. 

وی تصریح کرد: از نظر اسلام، زن موجودی والا و ارزش مند است که در عرصه های فردی، اجتماعی و خانوادگی توان رسیدن به بالاترین جایگاه انسانی را دارد.  و طبق گفته بزرگان دینی از دامن زن مرد به معراج می رود  که این جمله خود تأکید بر مسئولیت مادران به عنوان مربیان جامعه است.

زن در متن تاریخ است نه در حاشیه 

در این همایش فاطمه اعتماد اظهار داشت: بر خلاف غرب، که نگاه ابزاری به زن دارد، و مقامش را در حد یک کالا تنزل می‌دهد،اسلام نگاه ارزشی به زن دارد و برای او عزت و احترام قائل است و  هيچ تفاوتی از نظر داشتن روح کامل انسانی، اراده، اختيار، معنویات و غیره میان آنان و مردان قرار نمی دهد و تنها در این زمینه، تشابه حقوقی را نمی پذیرد و این عدم تشابه حقوقی نیز تنها بر اساس نوع خلقت است و نمی توان از آن به عنوان برتری مرد نسبت به زن استفاده کرد.

این مدرس حوزه و  دانشگاه تصریح کرد: در جایگاه رفیع  زنان در اسلام همین بس است که یک سوره از قرآن کریم  به اسم زنان  و 18 آیه سوره دهر نیز درباره زنان است.

وی تصریح کرد: زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و در اجتماع حضور داشت.

 اعتماد با اشاره به نقش آفرینی های بی بدیل زنان مسلمان ایرانی، گفت: زنان این مرزو بوم در دوران انقلاب و اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد، شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه ترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.

 وی تاکید کرد: در شرایط کنونی نیز بایستی زنان مسلمان ایرانی زهرا وار در عرصه اجتماعی حضور داشته باشندو آموزه‌های مکتب فاطمی را به جامعه اسلامی عرضه کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر بتوانیم سبک زندگی حضرت زهرا(ع) را در جامعه و زندگی اجتماعی ساری و جاری کنیم؛ آن وقت خواهیم توانست از خون شهدا  محافظت کرده و تداوم دهنده راه شهدا باشیم.

اعتماد تاکید کرد: باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم، خانواده گرا باشیم و رسومات تجملگرا را کنار بگذاریم.

 وی توجه به فلسفه پوشیدگی، تسریع  در ازدواج آسان وبدون تجمل را متضمن بهداشت روانی جامعه دانست و بیان داشت: در اجتماع حضور داشته  باشیم اما جاذب نباشیم.

 این مدرس دانشگاه گفت: سلامت جامعه به استقامت بانوان وابسته است فلذا باید تشکیل خانواده در جامعه آسان شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد