سرویس: سبلان ما
کد خبر: 80594
|
13:27 - 1397/12/25
نسخه چاپی

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبرداد؛

افزایش 141 درصدی صادرات غیرنفتی اردبیل

افزایش 141 درصدی صادرات غیرنفتی اردبیل
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری افزایش ۱۴۱ درصدی در میزان صادرات غیرنفتی استان اردبیل را شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،رامین صادقی،صبح  امروز در جلسه بررسی صادرات کالاهای غیرنفتی استان اردبیل تصریح کرد: در یازده ماه ابتدایی سال جاری صادرات غیرنفتی استان اردبیل از ۹۱ میلیون دلار نیز فراتر رفته و این موضوع بیانگر رشد قابل توجه صادرات در استان است.

وی از افزایش ارزش کالاهای وارداتی استان نیز خبر داد و افزود: در این خصوص از رشد ۵۵ درصدی ارزش محصولات وارد شده به استان در مقایسه با سال گذشته برخوردار شدیم.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: ۲۸ قلم از کالاهای صادراتی استان با رشد صادرات روبرو شده و در این میان محصولاتی مانند سیب زمینی، لاستیک، مصنوعات پلاستیکی، محصولات لبنی و شیشه از افزایش مناسبی برخوردار بودند.

صادقی با بیان اینکه تراز تجاری استان اردبیل در سال گذشته مثبت بوده است، افزود: بیشترین صادرات استان به کشورهای آذربایجان، گرجستان و عراق انجام پذیرفته است.

وی گفت: توجه به واحدهای تولیدی صادرات محور باید به اولویت تمامی دستگاه‌های مرتبط اجرایی تبدیل شود تا در ارز آوری و یافتن بازارهای مناسب فروش به دستاوردهای مطلوبی دست یافت.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به مسافران خارجی وارد شده به استان از طریق پایانه‌های مرزی نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص نسبت به سال گذشته با جهش ۴۵ درصدی مواجه شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد