سرویس: سیاسی
کد خبر: 80617
|
09:00 - 1397/12/27
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

احزاب برای حل مشکلات فرهنگی و مدیریتی جامعه رسالت سنگینی دارند+ عکس

احزاب برای حل مشکلات فرهنگی و مدیریتی جامعه رسالت سنگینی دارند+ عکس
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه کار تشکیلاتی اهمیت بالایی دارد، گفت: جامعه ما امروز از دو مشکل مهم فرهنگی و مدیریتی رنج می برد و احزاب برای حل این مشکلات رسالت سنگینی برعهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  آیت الله سید حسن عاملی شامگاه روز یکشنبه بیست وششم اسفندماه در جمع اعضای شورای هماهنگی احزاب انقلاب اسلامی استان اردبیل سخن می گفت، اظهار داشت: معضلات اقتصادی نظیر اختلاس، رانت خواری و خرید و انباشت طلا و دلار در نتیجه ضعف اقدامات و برنامه های فرهنگی و عدم تقویت احساس جمعی در جامعه است.

وی  با بیان اینکه حرکت مناسب قطار اقتصادی نیازمند ریل گذاری مطلوب فرهنگی است، افزود: علیرغم اینکه تاریخ بسیاری از کشورهای منطقه با ایران معنی پیدا می کند، اما باید دید به لحاظ تاریخی عوامل عقب افتادگی کشور در حوزه های مهم فرهنگ و اقتصاد چیست.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر نقش رهبری صالح و اهمیت امامت از این دیدگاه ادامه داد: رهبران ناصالح در طول دوره های مختلف به ویژه دوره پهلوی صدمات جبران ناپذیری بر پیکره کشور وارد کرده است لذا معضلات فرهنگی که آثار آن در سیاست، محیط زیست و اقتصاد خود را نشان می دهد با تبلیغات روانی رسانه های غربی، مشکلات را دوچندان می کند.

آیت الله عاملی با ابراز تاسف از عدم وجود تعریف جامع، فراگیر و همه پذیر از منافع ملی در کشور گفت: عموما با تغییر روسای جمهور و دولتها تعابیر و تفاسیر متفاوت و گاه متضادی از منافع ملی ارائه می شود و اقدامات نیز براساس همین تفاسیر سلیقه ای عملیاتی می شود چرا که سیاست عموما در نگهداشت رای و حفظ محبوبیت خلاصه می شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزان و قانونگذاران دارای نگاه بلندمدت و آینده پژوهانه برای اداره کشور نیستند، اظهار داشت: در مصرف انرژی، مدیریت و توزیع منابع آبی، مدیریت صندوق های بازنشستگی و ده ها مصداق دیگر ما شاهد تسلط نگاه های غیراستراتژیک، احساسی و مقطعی هستیم و تفاوت فاحش بودجه های جاری و عمرانی ما گویای همین نکته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید براینکه مشکلات کشور راه حل دارد،ادامه داد: احزاب باید با تلاش فراوان قدرت انتخاب مردم را تقویت کنند تا نخبگان در مسند تصمیم گیری های کلان کشور قرار گیرند، چرا که امکان جبران فرصت های از دست رفته کمتر فراهم می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه برای حل مشکلات فرهنگی و تقویت وجدان کاری باید سخت تلاش کنیم ادامه داد: وقتی افراد دو پینگی و یا با اغراض سیاسی سرکار بیایند نتیجه آن گسترش فرصت طلبی ها، رانت خواری ها و اختلاس ها خواهد بود و امکان خدمت مدیران خلاق و مبتکر از بین خواهد رفت.

آیت الله عاملی با بیان اینکه اگر پول نفت صرف زیرساخت ها و عواید آن در بخش عمرانی هزینه می شد امروز اوضاع دیگری داشتیم، گفت: توزیع بی حساب، غیرهدفمند و بدون نظارت تسهیلات بانکی و عدم عبرت گیری و عدم شناسایی نقاط ضعف و شکننده از تحریم ها نشان می دهد که مشکل مدیریتی ما جدی است چرا که در حوزه صنایع دفاعی و نظامی مدیران ما مبتکرانه و خلاقانه در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه منافع ملی باید برای احزاب ارجحیت داشته باشد، گفت: با اخلاص و گسترش دامنه تشکیلات خود و بدون باندبازی های معمول سیاسی به معرفی افراد کارآمد و آینده نگر بپردازید، با ارائه برنامه های عملیاتی به انتخاب های مردم کمک کنید و زمینه حضور حداکثری مردم را در صحنه فراهم سازید.

در ابتدای این دیدار که با حضور دبیران استانی بیش از 18 حزب و تشکل همسو برگزار شد، زکی اله خوشبخت،رییس شورای هماهنگی احزاب انقلاب اسلامی استان اردبیل گزارشی از روند تشکیل، اهداف و برنامه های این شورا را ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد