سرویس: گردشگری
کد خبر: 80648
|
13:30 - 1398/01/02
نسخه چاپی

سبلان ما گزارش می دهد؛

هزاران گردشگر و مسافر از سراسر کشور در آغوش سرعین قطب چشمه های آبگرم سبلان/ طرح گردشگری هواپیمای آموزشی و تفریحی در سرعین با حضور استاندار اردبیل آغاز بکار کرد

هزاران گردشگر و مسافر از سراسر کشور در آغوش سرعین قطب چشمه های آبگرم سبلان/ طرح گردشگری هواپیمای آموزشی و تفریحی در سرعین با حضور استاندار اردبیل آغاز بکار کرد
چشمه های متعدد آبگرم موجود در استان اردبیل به خصوص در شهر سرعین به عنوان قطب مجتمع ها، چشمه ها و استخرهای آبگرم همه ساله در دو نوبت تعطیلات عید نوروز و تابستان پذیرای خیل کثیری از مسافران و گردشگران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شهر سرعین به عنوان قطب چشمه های آبگرم در نخستین روزهای سال 1398 مملو از مسافران نوروزی شده و حال و هوای ایام عید سال های گذشته دوباره در این شهر گردشگری حاکم شد.

این شهرستان که در 27 کیلومتری شهر اردبیل واقع شده، با پذیرایی بیش از هزار برابری مسافر نسبت به جمعیت خود، سالانه از 6 تا هشت میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی میزبانی می کند.

حسن حسن پور فرماندار شهرستان سرعین در جمع خبرنگاران از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: 15 هزار تخت در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی شهرستان سرعین برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی آماده سازی شده است.

وی بیان کرد: در نخستین روز سال بخش قابل توجهی از ظرفیت مراکز اقامتی سرعین با حضور مسافران نوروزی پر شده و پیش بینی می شود که با توجه به مساعدتر شدن هوا در روزهای آینده و انجام دید و بازدیدهای اول سال، شمار بیشتری مسافر به این شهرستان سفر کند.

وی از انجام هماهنگی لازم کمیته های ده گانه ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان سرعین و پاکسازی مسیرهای جاده ای منتهی به سرعین خبر داد و اضافه کرد: 20 واحد نانوایی نیز برای تامین نان مورد نیاز گردشگران و مسافران نوروزی شهرستان به صورت مستمر فعال شده است.

وی با اشاره به استقرار اکیپ های راهنمای مسافران در ورودی شهر سرعین گفت: برای اسکان مسافران نوروزی در شرایط اضطراری و ایام پرازدحام مسافران، مساجد و اماکن ورزشی شهرستان آماده سازی شده است.

حسن پور با پیش بینی ورود مسافران انبوه به شهرستان در بخش دوم تعطیلات نوروزی تا نیمه فروردین ماه افزود: مراکز و آبدرمانی و چشمه ها و مجتمع های آبگرم شهرستان نیز برای استفاده مسافران مهیا شده و نظارت دقیقی بر فعالیت کلیه مراکز خدمات رسان عمومی شهرستان انجام می شود.

وی همچنین از استاندارد سازی هتل ها و اماکن اقامتی سرعین خبر داد و گفت: شهرستان سرعین هم اکنون با 200 واحد اقامتگاه شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر با بیش از 15 هزار تختخواب آماده پذیرایی از گردشگران است.

به گزارش سبلان ما در دومین روز سال جدید؛ با حضور استاندار اردبیل پرواز آزمایشی هواپیمای فوق سبک آموزشی و تفریحی در شهرستان سرعین از امروز آغاز شد. این طرح با اهداف تفریحی و توسعه گردشگری و آموزش خلبانی در سرعین اجرا می شود. شهرستان سرعین با داشتن 22 دهنه آبگرم معدنی به عنوان مهمترین کانون آب درمانی ایران شهرت جهانی دارد.

آب های گرم این شهر هر یک با خواص شیمیایی، درمانی و درجه حرارت متفاوت یکی از عوامل مهم جذب گردشگر به منطقه به شمار می رود.

شهرستان سرعین علاوه بر دهها دهنه چشمه آبگرم معدنی، دارای ماندگارترین برف بر روی پیست اسکی آلوارس است به طوری که این پیست به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم 6 ماه از سال، رتبه نخست کشور را دارد.

این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی ایجاد شده، نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد و برای معرفی این ظرفیت زمستان سال 1397 طرح زمستان بیدار با هدف همه فصلی کردن گردشگری در استان به خصوص در سرعین به اجرا در آمد.

آب های گرم شهرستان سرعین که از زیر زمین جوشیده و حاصل فعالیت پنهان آتشفشان خاموش کوه 4811 متری سبلان است، همه ساله پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

چشمه های آبگرم سرعین هر کدام برای درمان دردها و بیماری های عضلانی و استخوانی، رماتیسم، قلب، اعصاب و روان، چشم، زردی، پوست و... مورد استفاده مسافران قرار می گیرد.

مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آبگرم قره سو (اعصاب سویی)، چشمه گوز سویی (آب چشم)، آبگرم ژنرال (جنرال)، آبگرم گاومیش گلی، آبگرم پهنلو (پهن ‌سو)، آب درمانی بش باجیلار (پنج خواهران)، مجتمع آب درمانی سرعین ایرانیان، مجتمع هتل و آب درمانی قهوه سویی مهمترین مراکز آبگرم سرعین است.

علاوه بر مجتمع ‌های آبگرم متعدد مدرن، تپه باستانی آناهیتا ، مجموعه تفریحی و پیست اسکی آلوارس ، غارهای تاریخی روستای کنزق ، روستای ییلاقی بیله ‌درق ، دهکده صخره‌ ای ویند کلخوران ، امامزاده عبدالله آتشگاه و سید ابوالقاسم ، آتشکده آذر فریق آتشگاه ، آبشار چشمه گورگور ، دربند ورگه ‌سران ، ییلاقات عشایری در دامنه کوه سبلان ، چشمه معدنی و گازدار روستای ارجستان ، کمپینگ گلدشت و منطقه گردشگری بیله‌ درق از زیبایی ‌های شهرستان سرعین است.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد