سرویس: گردشگری
کد خبر: 80856
|
09:40 - 1398/01/20
نسخه چاپی

جای کدام برنامه‎ها در جشنواره کوچ عشایر اردبیل خالی است؟

جای کدام برنامه‎ها در جشنواره کوچ عشایر اردبیل خالی است؟
امام جمعه اردبیل از متولیان برپایی جشنواره عشایر در اردبیل خواست تا با گنجاندن برنامه هایی خاص، جشنواره ای مطلوب و در شان نام و تاریخ عشایر برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،طبق اعلام  مسئولان جشنواره کوچ عشایر امسال به صورت ویژه و باشکوه نیمه شعبان در دشت مغان برگزار می‌شود،که البته با توجه به اهمیت موضوع نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  از متولیان جشنواره خواست تا  برنامه هایی خاص نیز در جشنواره امسال گنجانده شود. 

آیت الله سید حسن عاملی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کوچ عشایر از برنامه ریزان خواست تا با برنامه‌ریزی اساسی این جشنواره را برپا کنند.

به گفته امام جمعه اردبیل جشنواره کوچ عشایر امسال باید به صورت واحد و قدرتمندتر از سال های قبل برگزار شود و در این راستا لازم است مسابقه حرفه ای و بزرگ اسب سواری با شرکت عشایر و اسب سواران حرفه ای در این جشنواره برگزار شود.

عاملی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای برگزاری برنامه های آیینی نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: روند واگذاری زمین های عشایر باید از روز برگزاری جشنواره آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: لازم است یک مکان یابی مناسبی در این خصوص انجام گیرد تا بتوانیم برنامه ای مطلوب و در شان نام و تاریخ عشایر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باید در این برنامه از ظرفیت حضور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور ، وزیر ورزش و وزیر فرهنگ و ارشاد و همچنین پژوهشگران داخلی و خارجی در حوزه عشایر استفاده کنیم.

 

در این جلسه همچنین نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری جشنواره عشایر به افزایش نشاط اجتماعی در بین مردم این منطقه کمک می کند، گفته است: معرفی  قابلیت های عشایر از جمله  آداب و سنت ها به مخاطبان ملی و بین المللی این جشنواره از جمله وظایف اصلی ما در برگزاری این برنامه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این برنامه از نمایندگان عشایر نقاط مختلف کشور دعوت خواهد شد تا علاوه بر آشنایی با سنت های عشایر استان اردبیل بتوانیم از ظرفیت آنها در شناساندن عشایر استان در نقاط مختلف کشور کمک بگیریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تلاش می کنیم تا با برگزاری هرچه بهتر این جشنواره قدم های بهتری برای گردشگری عشایر و پیشبرد اهداف توسعه ای در این حوزه برداریم.

طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته جشنواره کوچ عشایر به صورت ویژه و باشکوه نیمه شعبان امسال در دشت مغان برگزار می‌شود.

برپایی غرفه‌های صنایع دستی و محصولات و توانمندی‌های عشایر، برگزاری غرفه‌های آلاچیق با نمایش زندگی عشایر و برپایی غرفه غذای محلی و لباس محلی، اجرای موسیقی عاشق‌ها و مراسم عروسی عشایر، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان و تپانچه بادی و تجلیل از پیشکسوتان عشایر و برپایی نمایشگاه عکس برتر کوچ از جمله مراسماتی است که در طول سالیان گذشته در جشنواره عشایر در استان اردبیل برگزار شده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد