سرویس: سبلان ما
کد خبر: 80921
|
19:09 - 1398/01/24
نسخه چاپی

معاون میراث فرهنگی اردبیل:

میراث بانان افتخاری یاریگر ما در صیانت از آثار تاریخی باشند

میراث بانان افتخاری یاریگر ما در صیانت از آثار تاریخی باشند
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: لازم است میراث بانان افتخاری یاری‌ گر ما در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، کریم لطفی ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه های مرمت و احیای آثار تاریخی استان اردبیل، تصریح کرد: لازم است میراث بانان افتخاری اداره کل میراث فرهنگی استان، یاری‌ گر ما در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی باشند.

وی ضمن قدردانی از حساسیت مردم نسبت به آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان، گفت: علاقه مندان به آثار تاریخی استان می توانند در قالب میراث بانان افتخاری به محض مشاهده تخریب آثار تاریخی، حفاری غیرمجاز و تخلفات از این قبیل مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی استان اطلاع دهند.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: بسیاری از خانه ها و حمام های تاریخی در سطح استان در معرض خطر هستند و تاکنون ثبت ملی نشده اند و علت اصلی آن داشتن مالک شخصی و ممانعت از ورود کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی به این بنا می باشد.

لطفی با اشاره به تجربه موفق انجمن های میراث فرهنگی و جلوگیری از تخیب آثار تاریخی در سطح استان، اضافه کرد: با ایجاد انجمن های مختلف میراث فرهنگی در نقاط مختلف استان می توانیم در صیانت بیشتر از این آثار کوشا باشیم.

منبع:سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد