سرویس: ایران
کد خبر: 80950
|
13:40 - 1398/01/26
نسخه چاپی

رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم:

دشمن در برابر جمهوری اسلامی نفس‌های آخر دشمنی‌اش را می‌کشد

دشمن در برابر جمهوری اسلامی نفس‌های آخر دشمنی‌اش را می‌کشد
رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه دشمن در برابر جمهوری اسلامی نفس‌های آخر دشمنی‌اش را می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شرکت‌کنندگان  مسابقات بین‌المللی قرآن گفتند: مسابقات بین‌المللی قرآن معنایش اجتماع جمعی از برادران مسلمان از نقاط مختلف دنیا بر گِرد قرآن و محور قرآن است؛ این را باید قدر دانست، قرآن فقط برای تلاوت‌کردن نیست، تلاوت قرآن مقدمه فهم قرآن و بدست آوردن معرفت قرآنی است؛ این را بایستی برای خودمان تامین کنیم.

ایشان افزودند: اگر تلاوت، تلاوت درست و به‌جایی باشد، دو فایده مهم را باید به ما بدهد؛ یکی اینکه معنویت ما را و روح معنوی ما را تعمیق کند و عمق ببخشد. ما غرق در امور مادی هستیم، انسان‌ها احتیاج دارند به توجه معنوی به روح معنویت. این با تلاوت قرآن حاصل می‌شود اگر خوب تلاوت کنیم قرآن را.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: دوم اینکه به فکر خودمان و اندیشه خودمان مدد برسانیم و آن‌ها را تغذیه کنیم از معرفت قرآنی. یعنی قرآن هم در دل ما اثر می‌گذارد هم در ذهن ما اثر می‌گذارد. اگر با قرآن مأنوس شویم خیلی از مفاهیم حیات و زندگی برای ما روشن خواهد شد.

حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: کج‌روی‌ها، بدفهمی‌ها، یأس‌ها و خیانت‌های انسان‌ها به یکدیگر، دشمنی‌های انسان‌ها با یکدیگر، ذلیل‌کردن انسان خود را در مقابل طواغیت عالم و امثال این‌ها همه ناشی از دوری از قرآن است. قرآن هم به ما معنویت می‌دهد هم به ما معرفت می‌دهد. قرآن کتاب سعادت بشر است بلاشک؛ سعادت دنیا و آخرت؛ قرآن فقط برای سعادت آخرت نیست و سعادت دنیا را هم قرآن تامین می‌کند.‌

ایشان افزودند: می‌شود ملت‌ها با قرآن و عمل به قرآن عزت، رفاه، دانش، قدرت، وحدت و انسجام و سبک زندگی شیرین پیدا کنند، آخرت هم که حیات معنوی و حقیقی و مستمر و ابدی است که آن هم با قرآن حاصل می‌شود. پس قرآن کتاب سعادت دنیا و آخرت است به شرط آنکه ما به قران عمل کنیم.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: موارد عمل نکردن به قرآن یکی دوتا نیست در بین ما امت اسلامی که گرفتاری‌های ما هم ناشی از همین است. قرآن گفته «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار»؛ بعضی از ما مسلمانان این را فراموش می‌کنیم، مثل کسانی که در کشورهای اسلامی با آمریکا و صهیونیست‌ها ساختند و خون فلسطینی‌ها را لگد کردند و حقّشان را ضایع کردند. اَشِدّاءُ عَلی الکُفّار را فراموش کردند و شدند نوکر کفّار. الان بسیاری از سران کشورهای عربی از این قبیلند.

ایشان افزودند: دسته‌ی دیگر «رُحَماءُ بَینَهُم» را فراموش کردند. اینها مؤمن به الله و قرآن و کعبه را تکفیر می‌کنند و وقتی رُحَماءُ بَینَهُم نبود، جنگهای داخلی راه می‌افتد. سوریه و یمن را ببینید؛ الان یمن ۴سال است که بمباران میشود. آن بمباران‌کننده، به ظاهر مسلمان است اما به مسلمانان رحم نمی‌کند.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: شهیدان خیلی چیز‌ها به ما یاد دادند، الان همین حرکتی که شما در امداد به سیل زدگان خوزستان و دیگر مناطق انجام داده‌اید، این آموزش شهدای ماست امروز یک پدیده عجیبی در کشور‌هاست، به این توجه دارید.

ایشان گفتند: حرکت عظیم مردم از سر تا سر کشور به سمت مناطق سیل زده، خوزستان یک جور، ایلام یک جور، مازندران یک جور، گلستان یک جور، مردم به آنجا می‌روند و جوان‌ها همراه با جوان‌های خود محل‌ها با تن، دست و امکانات خود و بعضی با پول خود، با جنس و هدایای خود، امداد می‌کنند. حرکت عظیمی راه افتاده که در دنیا کم نظیر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دستگاه‌های موظف مانند هلال احمرها، در جا‌های مختلف دنیا در بعضی از بخش‌های دولتی کار‌هایی انجام می‌دهند، اما آحاد مردم این جور سیل آسا حرکت کنند و بروند، این یک پدیده مهمی است این درس شهدای ماست.

ایشان تصریح کردند: اغلب شما‌ها جوان هستید آن روز‌ها را ندیده‌اید در دهه ۶۰ در دوران دفاع مقدس جوان‌ها با شوق و ذوق حرکت می‌کردند، فداکارانه می‌رفتند، عده‌ای شهید شدند خوشا به حالشان؛ بعضی هم به سلامت برگشتند، آن‌هایی که به سلامت برگشتند مراقب باشند سلامت خود را حفظ کنند. این‌ها آموزه قرآن است، این‌ها درس قرآن است که جوان را آن جور در میدان وارد کار می‌کند و انسان مومن را حرکت می‌دهد، عزیزان من با قرآن بیشتر انس بگیرید.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: آن چیزی که من تأکید و توصیه می‌کنم این است که با قرآن بیشتر انس بگیرید. این ذکر الهی و تقوایی که عرض کردیم اگر برای ما حاصل شود، هدایت قرآنی هم برای ما آسان‌تر می‌شود، تقوا که بود هدایت حتمی است چنین قرآن هادی بعضی و بعضی را مظل است، بعضی‌ها را از آن طرف می‌برد و بعضی‌ها را هم هدایت می‌کند.

ایشان بیان کردند: هدایت مال متقی است، هرچه تقوا بالاتر باشد هدایت روشن‌تر و بالاتر است باید این را دنبال کنیم. خداروشکر می‌کنیم که بحمدلله ملت ما به هدایت قرانی اقبال کرده است. یک روزی این طور نبود. در دوران طاغوت کشور ما این انس با قرآن، لذت بردن از تلاوت قرآن، سعی برای حفظ قرآن و سعی برای فهمیدن مطالب قرآن نبود. گاهی قاری آن قدر‌ها داشتیم که مثلا فرض کنیم قرآن را می‌خواند، اما نمی‌فهمید. امروز بحمدلله جوانان ما قرآن را با فهم می‌خوانند و می‌فهمند چه می‌خوانند این را روز به روز باید تقویت کنیم.

رهبر انقلاب تاکید کردند: بدانید که آنچه امروز دشمنان علیه جمهوری اسلامی به یک صورت و علیه امت اسلامی، ظهور دشمنی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی بیشتر است. آنچه امروز دشمنان علیه ایران انجام می‌دهند، نفسهای آخر دشمنی‌شان با جمهوری اسلامی است. هرچه آن‌ها سخت‌تر بگیرند اراده ما قوی‌تر خواهد شد, هرچه آن‌ها شدت عمل به خرج دهند ما قوی‌تر خواهیم شد، هرچه آن‌ها نسبت به پایبندی ما به مفاهیم قرآنی و معارف قرآنی بیشتر عصبانی شوند، ما به توفیق الهی تمسک ما بیشتر خواهد شد.

ایشان افزودند: تمسک به قرآن مایه سعادت، قوت، عزت ماست و از خدای متعال می‌خواهیم این تمسک را به روز در ما بیشتر کند و ما را به اهدافی که قرآن برای ما معین کرده است برساند.

این خبر در حال تکمیل است...

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد