سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81010
|
13:59 - 1398/01/29
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

کشف آثاری از دوران هخامنشی و اشکانی در تپه باستانی آتشگاه سرعین

کشف آثاری از دوران هخامنشی و اشکانی در تپه باستانی آتشگاه سرعین
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با تحقیقات انجام شده در این منطقه، معماری سنگی در دوره اشکانی و معماری آجری در دوره اسلامی رایج بوده است.

نادر فلاحی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در حاشیه بازدید از تپه باستانی اتشگاه اظهار داشت:عملیات کاوش منطقه باستانی تپه در روستای تاریخی آتشگاه در حال انجام است

وی افزود: نام قدیم این منطقه آغ امام یا آقا امام است که به خاطر وجود یک امام زاده نام گذاری شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: بیست و سه گمانه آزمایشی در این محوطه باستانی کاوش گردیده و آثار بدست آمده نشانگر استقرار از اواسط هزاره اول قبل از میلاد تا دوره ایلخانی در این منطقه است.

فلاحی اضافه کرد: با تحقیقات انجام شده در این منطقه، معماری سنگی در دوره اشکانی و معماری آجری در دوره اسلامی رایج بوده است.

وی بیان کرد: مهم ترین دوره های استقرار در این محوطه دوره اشکانی ،سلجوقی و ایلخانی است، که در دوره سلجوقی بیشترین جمعیت و وسعت را داشته است

مدیر کل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: این محوطه یکی از محوطه های شاخصی است که سفال های سبک اردبیل در آن یافت شد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد