سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81011
|
14:18 - 1398/01/29
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل

شهرستان خلخال از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است

شهرستان خلخال از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است
امام جمعه شهرستان خلخال لزوم سرمایه گذاری مناسب در شهرستان خلخال را خواستار شد و گفت: در صورت توجه لازم مسئولان به خلخال، این شهرستان می تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان در سطح کشور معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت ‌الاسلام کریم اسدی، امام جمعه شهرستان خلخال پیش از ظهر امروز در دیدار با نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل به قابلیت های موجود در بخشگردشگری تاریخی و طبیعی، شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت:  این شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان در سطح کشور معرفی شود.

وی افزود: استان اردبیل با قابلیت های بالای مناطق گردشگری و قدمت تاریخی، می تواند قطب گردشگری کشور شود.

امام جمعه خلخال در ادامه سخنان خود به مشکلات جوانان این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود رکود اقتصادی و نبود شغل ثابت و پر درآمد در این منطقه جوانان برای پیدا کردن شغل مناسب به استان های همجوار مهاجرت می کنند که این در نوع خود ضرر جبران ناپذیری را به منطقه خواهد زد.

اسدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار بالای شهرستان خلخال در حوزه گردشگری و سرمایه‌ گذاری در این بخش می تواند به ایجاد اشتغال و هم ماندگاری جوانان در منطقه کمک شایانی بکند.

 پروژه بام خلخال و پل معلق ازناو، مهمترین پروژه های سرمایه گذاری در شهرستان خلخال

نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه در خصوص زیر ساخت های گردشگری در شهرستان خلخال گفت: با دستور و تاکید استاندار محترم اردبیل بسته سرمایه گذاری و گردشگری خوبی برای شهرستان خلخال در نظر گرفته شده است .

فلاحی افزود: مهمترین پروژه سرمایه گذاری در این شهرستان پروژه بام خلخال و پل معلق ازناو می باشد که به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم و بخش زیادی از برنامه های هماهنگی در این مورد با سرمایه گذار انجام گرفته است.

وی گفت: در شهرستان خلخال توانستیم دو موزه صنایع دستی و نمایشگاه دائمی صنایع دستی را بعد از چند سال تعطیلی دوباره راه اندازی کنیم که همین ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال جوانان و بانوان می تواند باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا افق ۱۴۰۰ در توسعه استان اردبیل و سرمایه گذاری در بخش گردشگری و اقتصادی گام های موثری را برداریم و استان اردبیل به خصوص تک تک شهرستانها را به قطب گردشگری ایران در آوریم.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد