کد خبر: 81015
|
19:58 - 1398/01/29
نسخه چاپی

استاندار اردبیل

مهارت آموزی، مهمترین عامل رفع فاصله دانشگاه با بازار کار است/ نظرت جوانان در توسعه استان مد نظر قرار گیرد

مهارت آموزی، مهمترین عامل رفع فاصله دانشگاه با بازار کار است/ نظرت جوانان در توسعه استان مد نظر قرار گیرد
استاندار اردبیل در جمع دبیران انجمن های مردم نهاد مرتبط با امور جوانان با بیان اینکه نظرت جوانان در توسعه استان مد نظر قرار گیرد به بررسی مشکلات جوانان پرداخت و گفت:مهارت آموزی، مهمترین عامل رفع فاصله دانشگاه با بازار کار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان اردبیل بعد از ظهر امروز با حضور اکبر بهنام جو استاندار ادبیل و دبیران سمن های حوزه جوانان در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

استاندار اردبیل در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه مبحث اصلی و هدف ما در خصوص توسعه استان، جوانان هستند، گفت: جوانان باید  بتوانند در تمام عرصه ها کارهای مفیدی انجام دهند و به همین خاطر توسعه استان نیز همسو با نظرات جوانان صورت می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود  به تدوین سند جامع جوانان اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از توانمندی‌های جوانان و نخبگان در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در استان اردبیل جزو اولویت‌های ما بوده و از سال گذشته تاکید به تدوین برنامه عملیاتی در حوزه جوانان داشتیم که خوشبختانه این امر محقق شده و که مشارکت و نقش خود جوانان درتنظیم  آن ، جنبه ای مثبت در تهیه سند برنامه‌ریزی حوزه جوانان به‌شمار می‌رود.

بهنام جو د ادامه سخنان خود به وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۷هزار دانشجو در دانشگاههای سراسر استان مشغول تحصیل هستند و باید برایاشتغال آنها تدابیر موثری اندیشیده شود. 

وی با بیان اینکه  متاسفانه در حال حاضر فاصله بین دانشگاهها و بازار کار بسیار است و اکثر جوانان شغل مرتبطی با رشته های تحصیلی خود ندارند و باید روی این قضیه حتما توسط نهادهای مسئول کار شود ضمن این که مهارت آموزی در دانشگاهها نیز باید به موازات تحصیل لحاظ شود.

استاندار اردبیل  تصریح کرد: در کنار آن موضوع، مهارت‌آموزی به دانشجویان امر بسیار مهمی است تا دانشجویان در زمان فارغ‌التحصیلی خود مهارت لازم برای حضور در بازار کار داشته باشند؛ از همین رو رشد و آمادگی جوانان از لحاظ مدیریتی برای حضور موثر و مثبت در بازار کار پس از فارغ التحصیلی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و اقدامات لازم در این خصوص را با مشارکت دانشگاه‌های استان انجام دهیم.

در ادامه این نشست دبیران انجمن های مردم نهاد استان به بیان دغدغه ها و مطالبات خود از مسئولان استانی پرداختند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد