سرویس: اردبیل
کد خبر: 81039
|
11:41 - 1398/02/01
نسخه چاپی

حجت الاسلام فرحزاد؛

دهه‌های مهدویت راه اندازی شود/ صلوات با معرفت، حلقه اتصال روح انسان با خداوند متعال است

دهه‌های مهدویت راه اندازی شود/ صلوات با معرفت، حلقه اتصال روح انسان با خداوند متعال است
خطیب توانمند کشوری، خواستار برپایی دهه های مهدویت در کشور شد و گفت: در دوران کنونی، برپایی مراسمات شادی و نشاط همراه با انتقال معارف ائمه معصومین(ع)، خصوصا معارف مهدوی از اهمیت به سزایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و مذهبی دشمنان برخوردار است.

حجت الاسلام حبیب اله فرحزاد از سخنرانان مطرح کشوری و ستاد اخلاق حوزه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به بیان اهمیت برگزاری جشن و سرور در نیمه شعبان پرداخت و گفت: احیای نیمه شعبان همراه با ذکر صلوات با معرفت موجب می شود روح انسان به خداوند متعال نزدیک تر شود.

اهمیت ذکر صلوات با معرفت

وی به تبیین فضیلت ذکر صلوات پرداخت و گفت: یکی از خاصیت های صلوات، خشنودی دل محمد(ص) و آل محمد(ع) است. همان طور که کسی به ما دعا کند؛ یاد ما باشد؛ هدیه ای بدهد؛ ما خوشحال می شویم. صلوات به پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) دسته گل دادن است.

این خطیب  کشوری با بیان اینکه یکی از خاصیت های صلوات تبدیل است، گفت: صلوات یعنی بدی ها را به خوبی تبدیل می کند، خارها را به گل و  تاریکی ها را به نور تبدیل می کند.

وی به جریان حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت ابراهیم(ع) به جهت اینکه ذکر بسیار گفت و همواره به یاد خداوند متعال بود، به مقام خلیل اللهی رسید.

انتقال معارف ائمه(ع) هدف اصلی برپایی جشن و سرور در اعیاد است

فرحزاد در ادامه سخنان خود به بیان اهمیت و جایگاه جشن و سرور ولادت های ائمه معصومین پرداخت و گفت: اهمیت برپایی جشن و سرور برای ائمه معصومین در ایام خاص مثل ولادت ها به اندازه برپایی عزاداری در سالروز شهادت این بزرگواران است چراکه شیعه به خاطر پیروی از سنت های ائمه معصومین، شیعه شده است.

وی با انتقاد از هیات های مردمی از آنها خواست همانگونه که برای عزاداری سالروز شهادت ائمه به خصوص امام حسین(ع) اهمیت می دهند  و 2 تا ماه مراسم عزاداری در محرم و صفر برگزار می کنند به اعیاد شعبانیه هم اهمیت بدهند و به جای جشن چند ساعته در یک روز، دهه هایی چون دهه مهدویت  راه اندازی کنند تا ضمن برگزاری مراسم جشن و سرور  که شادی و نشاط آور است، معارف ائمه معصومین (ع) را  نیز به مردم انتقال دهند.

این استاد حوزه ضمن قدردانی از تلاش های مرحوم کافی در زنده نگه داشتن آداب و رسوم شیعیان به خصوص میلادیه ها گفت: تاسیس مهدیه ها در سراسر کشور مرهون و مدیون این عالم بزرگوار است چراکه کافی خود اولین موسس مهدیه در کشور یود  و همه مراسمات مربوط به دین و ائمه معصومین را در مهدیه اجرا می کرد.

ابلیس و اعوانش به دست امام زمان(عج) نابود می شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارهای امام زمان(عج) بعد از ظهور اشاره کرد و گفت: اعدام ابلیس و اعوانش یکی از کارهایی است که امام زمان بعد از ظهور انجام می دهد.

امنیت کامل بعد از ظهور امام زمان(ع) محقق می شود

فرحزاد لزوم برقراری امنیت در جوامع اشاره کرد و گفت: با اینکه ایران اسلامی امروز امن ترین کشور در جهان محسوب می شود، با اینحال از امنیت کامل برخوردار نیست، چراکه امنیت کامل زمانی محقق می شود که حکومت عدالت گستر امام عصر(عج) در جهان برقرار شود.

وی با بیان اینکه امام زمان با ظهورش ایمان مردم را کامل می کند، به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت:  وقتی از امام صادق(ع) در مورد آخر الزمان سوال می شود، ایشان می فرمایند؛ اکر زمان ظهور امام زمان(عج) را درک کنم از خدمتگزاران این بزرگوار  خواهم شد و این موضوع خود گویای اهمیت عصر ظهور و اهمیت برپایی مراسمات معنوی مهدویت به خصوص نیمه شعبان است.

فرحزاد در پایان سخنان خود به بیان اعمال نیمه شعبان پرداخت و از مومنین خواست در طول سال ادعیه هایی چون کمیل، زیارت آل یاسین را با معرفت بخوانند و در این میان از قرائت سوره با فضیلت یاسین نیز غافل نشوند، چراکه انجام این اعمال باعث نزدیکی دل انسان با خداوند متعال بوده و زمینه ساز عصر ظهور است.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد