کد خبر: 81044
|
08:19 - 1398/02/02
نسخه چاپی

زمستان اردبیل قصد رفتن ندارد/مدارس اردبیل تعطیل شد

زمستان اردبیل قصد رفتن ندارد/مدارس اردبیل تعطیل شد
در دومین روز از اردیبهشت برف دوباره میهمان اردبیلی ها شد و برخی مدارس را به تعطیلی کشاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،امروز دوشنبه ۲ اردیبهشت به علت برودت شدید هوا ، مدارس ابتدایی در روستاهای شهرستان نمین و در شهر آبی_بیگلو و بخش ویلکیج تعطیل است

مدارس ابتدایی در تمامی روستاهای شهرستان نمین و در مناطق شهری فقط در شهر آبی_بیگلو تعطیل شد.

بررسي نقشه­هاي پيشيابي هواشناسي نشان مي­دهند، با نفوذ سامانه ناپایدار جو استان اردبیل دستخوش تغییراتی به شرح ذیل خواهد شد:

بارش متناوب باران در مناطق شمالی استان و بارش متناوب برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان،مه آلود شدن بیشتر مناطق استان تا روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ،تداوم روند کاهشی دمای هوا تا روز چهارشنبه 4 اردیبهشت و رخداد دمای زیر صفر درجه سلسیوس در تمامی مناطق مرکزی و جنوبی استان در برخی مناطق بویژه در مناطق جنوبی رخداد کمینه دمای هوا تا 6 درجه سلسیوس زیر صفر  است.
در مناطق شمالی استان در طول شب­ها نیز دمای هوا زیر صفر درجه سلسیوس نخواهد بود اما کمینه دمای شهرستان گرمی در روزهای سه­شنبه و چهارشنبه تا منفی 2 درجه سلسیوس نیز پیش­بینی می­ شود.
اوج فعالیت سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه 2 اردیبهشت  تا قبل از ظهر روز سه ­شنبه 3 اردیبهشت است.
 رخداد مخاطرات جوی
 با توجه به حاکمیت هوای سرد در تمامی مناطق مرکزی و جنوبی استان، از امشب تا روز پنجشنبه (5 اردیبهشت 98) رخداد سرمازدگی در باغات استان محتمل است.
 با در نظر گرفتن حجم بارندگی­های اخیر و افزایش سطح آب در مناطق مختلف استان، آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه­ها و مسیل­ها در اثر بارش این سامانه دور از انتظار نیست.
در جاده­های مواصلاتی استان (از جمله الماس، صائین، بودالالو، لنگان) نیز در روزهای سه ­شنبه و چهارشنبه، یخبندان و کاهش محسوس دید پدیده­های غالب خواهند بود.
این سامانه عصر روز سه شنبه از استان خارج می شود.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد