سرویس: استانی
کد خبر: 81060
|
17:42 - 1398/02/02
نسخه چاپی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

سالانه یک میلیون فرآورده‌ لبنی در استان اردبیل تولید می شود

سالانه  یک میلیون فرآورده‌ لبنی  در استان اردبیل تولید می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه بیش از یک میلیون فرآورده‌های لبنی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،نوبخت اژدری، عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۴۰ واحد کارخانه صنایع لبنیدرسطح استان اردبیل فعال است که سالانه افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی را تولید و روانه بازار مصرف می‌نمایند.

وی افزود: تعداد ۱۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام وطیور نیز در سطح استان اردبیل فعال هستند که سالانه افزون بر ۲۶۴ هزارو ۱۰۰ تن انواع کنسانتره‌ها را تولید و در دسترس واحد‌های دامداری و مرغداری قرار می‌دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: وجود کشتارگاه صنعتی اردبیل به ظرفیت کشتار ۴ هزار راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین و وجود مجتمع‌های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس و ایستگاه پرورش گوسفند مغانی جعفر آباد مغان و ایستگاه پرورش شتر دو کوهانه جعفر آباد و ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل و همچنین کارگاه بسته بندی عسل به تعداد ۱۴ واحد با ظرفیت اسمی سالانه ۱۴ هزارو ۸۷۵ تن و کارگاه موم عاج کنی به تعداد دو واحد به ظرفیت ۷۷۵ تن در سال و کشتارگاه‌های طیور به تعداد ۵ واحد به ظرفیت ۱۷ هزار قطعه در ساعت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه استان اردبیل در جهت تولید و توسعه دامپروری است.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد