سرویس: بیله سوار
کد خبر: 81129
|
20:01 - 1398/02/06
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور نقش بسیار موثری دارند /سند مالکیت اراضی عشایر باید به‌صورت کامل صادر و واگذار شود

 عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور  نقش بسیار موثری دارند /سند مالکیت اراضی عشایر باید به‌صورت کامل صادر و واگذار  شود
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در نهمین جشنواره کوچ ملی عشایر، تکریم جایگاه عشایر را از جمله اهداف این جشنواره دانست و گفت: عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور بسیار موثرند و باید به نحو شایسته از آنان تجلیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی عصر امروز در نهمین جشنواره کوچ ملی عشایر، تکریم جایگاه عشایر را از جمله اهداف این جشنواره دانست و اظهار کرد: عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور  بسیار موثرند و باید به نحو شایسته از آنان تجلیل شود.

امام جمعه اردبیل به نقش آفرینی عشایر در بخش اعظمی از تاریخ ایران اشاره کرد و افزود: هدف دیگر از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جدید با آداب و رسوم و فرهنگ عشایر استان است.

وی زبان را سرمایه‌ای ارزشمند برای هر قوم و ملت دانست و گفت: بزرگترین مرکز لغت‌نامه آذری در اردبیل گردآوری شده در حالی که فقط در حرف «الف» بیش از 52 هزار لغت جمع‌آوری شده که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری جلد اول این کتاب رونمایی شود.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید اولویت‌های اساسی و مهم استان را بشناسند اظهار داشت: اولویت، ارباب تولید است و نمایندگان و مسؤولان باید اولویت را تشخیص دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: حفظ وحدت مردم استان از ضروریات است و کسی نمی‌تواند با ایجاد شکاف، مردم استان اردبیل را به شمال و جنوب تقسیم‌بندی کند، اردبیل ییلاق مغان و مغان هم قشلاق اردبیل است.

وی با بیان اینکه سند مالکیت اراضی عشایر باید به‌صورت کامل صادر و واگذار و تعیین وضعیت شود، گفت: نشستی که با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل داشتم در خصوص مشکلات واگذاری اراضی عشایر تاکید کردم که یک وجب از زمین  در منطقه مغان حق سند نخواهد داشت مگر اینکه  سند عشایر متعارض صادر شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد