سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81158
|
14:28 - 1398/02/08
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی خلخال خبر داد؛

سرما به 70 درصد محصولات باغی خلخال خسارت زد

 سرما به 70 درصد محصولات باغی خلخال خسارت زد
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بارش برف و یخبندان، 70 درصد محصول سردرختی باغ های میوه در خلخال را از بین برد و خسارات سنگینی به باغداران زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهبود علیزاده امروز درجمع با خبرنگاران اظهار داشت: در اثر برف و سرما 70 درصد از محصول باغات گردو، 80 درصد سردرختی درختان میوه هسته دار از جمله زدآلو، شلیل، هلو، گیلاس و آلبالو و 30 درصد سردرختی درختان دانه دار همچون سیب و گلابی از بین رفت.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین در روزهای اول تا سوم اردیبهشت ماه و افت دمای هوا به 7 درجه زیر صفر موجب وارد شدن خسارت سنگین مالی به باغداران منطقه شده، گفت: میزان خسارات وارده به بخش باغی این شهرستان در سطح چهار هزار و 500 هکتار باغ میوه است که این سطح شامل هزار و 500 هکتار باغات گردو و سه هزار هکتار نیز مربوط به باغ های درختان میوه هسته دار و دانه دار است.

علیزاده با بیان اینکه برآورد اولیه خسارات وارده به سردرختی باغ های میوه این شهرستان هزار و 780 میلیارد ریال است، افزود: بیشترین میزان خسارت به باغ های بخش های شاهرود مرکزی این منطقه وارد شده است.

وی اظهار داشت: اوایل اردیبهشت سال گذشته نیز بارش برف همراه با کاهش دمای هوا به 10 درجه زیر صفر موجب از بین رفتن 100 درصدی محصول باغی و ببار آمدن بیش از 2 هزار میلیارد خسارت برای باغداران این منطقه شد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع شده و دارای 49 هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی است که از این میزان هفت هزار و 400 هکتار را باغ های میوه مناطق نیمه گرمسیری و سردسیری تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد