سرویس: اردبیل
کد خبر: 81206
|
12:37 - 1398/02/11
نسخه چاپی

در هشتمین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل مطرح شد؛

افزایش میزان تولیدات کشاورزی اردبیل در سالجاری/ لاستیک سازی آرتاویل 35 درصد نیاز کشور را تامین می کند

 افزایش میزان تولیدات کشاورزی اردبیل در سالجاری/ لاستیک سازی آرتاویل 35 درصد نیاز کشور را تامین می کند
استاندار اردبیل در هشتمین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گفت: سد خداآفرین با تبدیل ۴۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تولیدات محصولات کشاورزی این استان را حدود یک میلیون تن افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو پیش ازظهر امروز در هشتمین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل درسالن جلسات شیخ صفی استانداری اظهار کرد: در سال رونق تولید اقدامات مناسبی در استان اردبیل برای تحقق این هدف در نظر گرفته شده که از جمله آن  پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین است که با تبدیل ۴۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی زمینه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی استان اردبیل به حدود یک میلیون تن را فراهم می‌کند.

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته برای افزایش تولیدات  استان اردبیل  ضرورت دارد که بازار مناسب جهت معرفی و صادرات محصولات تولیدی پیدا کنیم که به نظر می رسد  بازارهای آسیایی میانه و روسیه برای صادرات محصولات تولیدی ما بسیار مناسب هستند.

وی اضافه کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل اقدامات مناسبی  برای معرفی و صادرات محصولات  این استان در استان در کشورهای آسیایی میانه و روسیه آغاز کرده است

استاندار اردبیل با اشاره به افزایش میزان صادرات در سال جاری بیان داشت: تولیدات استان صادرات محور خواهند بود زیرا با افزایش صادرات و میزان ارز‌آوری، شاهد توسعه اقتصادی استان و تولید ثروت خواهیم بود.

وی با اشاره به احداث شهرک گلخانه ای2500 هکتاری  در استان اردبیل، بیان داشت: این یک اقدام مناسب در حوزه کشاورزی است که  امسال ه حدود ۳۰۰ هکتار از این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهنام جو با اشاره به فعالیت های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد:  کارخانه کامیون‌سازی با ظرفیت تولید روزانه ۲۵ دستگاه کامیون امسال افتتاح خواهد شد و در کنار آن کارخانه لاستیک‌سازی آرتاویل تایر نیز نزدیک به ۳۵ درصد نیاز کشور را تامین خواهد کرد .

 در این جلسه مشکلات چهار واحد سرمایه‌گذاری در استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد